شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام وی ام ایکس 33 کراس
شب گذشته

 

مدیران خودرو شب گذشته به صورت رسمی از ام‌وی‌ام X33 کراس رونمایی کرد. خودرویی که آغازگر عصر جدیدی در محصولات ام‌وی‌ام با نام کراس لایف (Cross life) است و با مدل‌های ایکس 55 کراس و ایکس 77 کراس ادامه می‌یابد.


اگرچه ام‌وی‌ام X33 کراس بر پایه پلتفرم و بدنه مشترک با X22 پرو طراحی شده، اما استایلی متفاوتی با X22 پرو داشته و امکانات متنوع‌تری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.
کلی‌ترین تغییرات در طراحی ام وی ام ایکس33 کراس رخ داده است. در حالی که طراحان چینی در نمای جانبی این خودرو تغییری ایجاد نکرده‌اند اما دست و دلبازی زیادی در تغییرات نمای جلویی ام وی ام ایکس33 کراس به خرج داده‌اند به طوری که امتداد کروم‌های شطرنجی جلوچنجره در چراغ‌های جلو چهره این خودور را جسورتر از X22 پرو کرده است.


استفاده از تزیینات نارنجی رنگ در نمای کناری ایکس33 کراس، استفاده از پوششی که ام وی ام آن را پوست اژدها نامیده قسمت‌های پلاستیکی روی چرخ‌های خودرو و طراحی متفاوت رینگ‌ها از مهم‌ترین تغییرات ایکس33 کراس است.


نمای عقبی خودرو ایکس33 کراس نیز طراحی جالبی دارد. در نمای عقب، چراغ‌ها به هم متصل شده‌اند و فرمی کاملا متفاوت از آنچه تا کنون در خودروهای 315 و ایکس22 دیده شده بود را به نمایش گذاشته‌اند. برای نخستین بار در ایکس 33 کراس لوگوتایپ جدید MVM استفاده شده که روی بخش میانی چراغ‌های عقب با حروف کرومی حک شده است. استفاده از یک اسپویلر جدید و ظریف نیز این خودرو را از نمونه‌های قبلی متفاوت کرده است.


کابین و داشبورد ام‌وی‌ام X33 کراس نیز تغییرات زیادی داشته است. طراحی افقی داشبورد و کابین دورنگ آبی – کرمی در نمونه اتوماتیک ایکس33 کراس از تغییراتی است که در نگاه اول توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. همچنین طراحی به هم پیوسته نمایشگر اطلاعات سرگرمی با صفحه کیلومتری با یک نمایشگر جدید، ایکس 33 کراس را به خودرویی امروزی‌تر تبدیل کرده است. چیدمان پیانویی کلیدهای فیزیکی، شارژر وایرلس، نورپردازی مخفی و طراحی خاص توییتر‌های خودرو، ویژگی‌هایی است که در کابین ام‌وی‌ام X33 کراس جلب توجه می‌کند. اما ایکس33 کراس یک نقطه ضعف نیز دارد و آن تعبیه نکردن تنظیم برقی برای صندلی‌ راننده است.

 


اگرچه در نمونه دنده‌ای ایکس33 کراس خبری از تم دو رنگ نیست و تم کلی سیاه رنگ در این نسخه دیده می‌شود، اما این امکان وجود دارد که مدیران خودرو تیپ اتوماتیک ایکس33 کراس را نیز با کابین تک رنگ به بازار عرضه کند. در هر صورت استفاده از تزیینات دودی و دوخت‌هایی با رنگ فسفری حسی اسپرت را در کابین ایکس33 کراس ایجاد کرده‌اند. تاچ‌های رنگی هم‌رنگ با دوخت صندلی‌ها در بخش‌هایی از داشبورد نیز دیده می‌شود تا هارمونی کابین تکمیل شود. در نسخه دنده‌ای خبری از نورپردازی مخفی کابین و استارت دکمه‌ای نیست، اما هر دو تیپ دارای ترمز پارک برقی هستند.


مدیران خودرو قصد دارد ام وی‌ام ایکس33 کراس را در دو تیپ در بازار ایران به فروش برساند. تیپ پایه این خودرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده دستی 5 سرعته است. این موتور توان تولید 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور را دارد. نمونه اتوماتیک ایکس33 کراس نیز به یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربوشارژ مجهز شده که توان تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد و به یک جعبه دنده CVT با شبیه‌سازی 9 سرعته مجهز شده است.


در مراسم رونمایی از ایکس 33 کراس جک لی، مدیرعامل مدیران خودرو اشاره کرد که در 20 سال گذشته، مدیران خودرو تلاش کرده بر اساس هدف "افزایش تجربه کاربر"، به طور مداوم محصولاتش را بهبود ببخشد، خدمات را بهینه‌سازی کند و خلاقیت را به بازاریابی آورد. همچنین به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه داشته و به‌ طور فعال لذت رانندگی و تجربه برند منحصربه ‌فردی را برای کاربران ایجاد کند.


جک لی اشاره کرد که حالا ام‌وی‌ام به یک برند خودرویی خانوادگی و محبوب در بین کاربران تبدیل ‌شده و ایکس 33 کراس قرار است "سفری جدید" برای این برند باشد، چرا که این خودرو برای کاربران جوان و جهت ایجاد یک سبک زندگی به‌روز طراحی‌شده است.


همچنین هردانیان، مدیر بازاریابی ام‌وی‌ام با اشاره به قدمت بیست ساله ام‌وی‌ام به این موضوع اشاره کرد که ایکس 33 کراس جدای از اینکه محصول جدید ام‌وی‌ام محسوب می‌شود، در واقع نمادی از سبک جدید زندگی به نام «کراس لایف» است. کراس لایف به معنی گذر به آینده است. به معنی جرات تغییر و حرکت روبه‌جلو داشتن است.


محمدی مدیر توسعه محصول ام‌وی‌ام نیز در این مراسم اظهار داشت که ایکس 33 کراس، خودرویی فراتر از سگمنت قیمتی‌اش است.

 

نظر دهید


در همین زمینه