شبکه‌های اجتماعی

سایپا ساینا SR را به نمایش گذاشت
اتومبیل فارسی - سایپا ساینا SR

 در حاشیه تحویل سری نخست شاهین


روز گذشته گروه خودروسازی سایپا سری نخست سایپا شاهین را به خریداران این خودرو تحویل داد. در حاشیه این مراسم سه خودروی کوییک رالی، کوییک اتوماتیک و ساینا SR به نمایش در آمد.


در این میان سایپا ساینا SR به عنوان یک خودروی جدید جلب توجه می‌کرد. خودرویی که در واقع نسخه دو رنگ سایپا ساینا S است و علاوه بر تفاوت رنگ سقف با بدنه، تعدادی برچسب زیر درهای آن اضافه شده است. برچسب‌هایی که نشان دهنده حروف S و R هستند نیز زیر آینه‌های کناری آن خودنمایی می‌کند.


اما نکته جالب توجه در مورد سایپا ساینا SR برچسب شرکت پارس خودرو روی شیشه عقب آن است. این برچسب نشان‌ دهنده این است که خودروی مورد نظر در شرکت پارس خودرو تولید شده و احتمالا به عنوان سدان اختصاصی پارس خودرو از سال آینده وارد خط تولید این شرکت خواهد شد.


پارس خودرو پس بحرانی که با خروج شرکای خارجی‌اش گرفتار آن شد، طی قراردادی با شرکت سایپا تولید کوییک R را که دارای بدنه دو رنگ است به صورت اختصاصی در خطوط تولید خود آغاز کرد. امکان تولید خودروهای دو رنگ، یادگاری است که از برلیانس برای پارس خودرو به جا مانده است. این شرکت در سال 96 برلیانس کراس را با بدنه دو رنگ در کارخانه خود تولید می‌کرد. حالا به نظر می‌رسد پس از کوییک R که تولید آن از سال 98 در پارس خودرو آغاز شده و توانسته این شرکت را از بحران‌های جدی نجات دهد، این شرکت قصد دارد سایپا ساینا SR را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند.


مصطفی مدبر، مدیرعامل پارس خودرو چندی پیش اعلام کرده بود، پس از خروج شرکای خارجی و بحرانی که برای این شرکت ایجاد شد، پارس خودرو به سمت توسعه محصولات اختصاصی خود حرکت می‌کند و در صورت بازگشت شرکای خارجی نیز این رویکرد را تغییر نخواهد داد. افزایش ظرفیت تولید به ساعتی 25 دستگاه و پروژه P90 که محصولی داخلی بر اساس بدنه رنو تندر 90 است نیز بخشی از این برنامه است. حالا با نمایش سایپا ساینا SR می توان گفت پارس‌خودرو در برنامه کوتاه مدت خود نیز قصد دارد سبد محصولات خود را گسترش دهد.

 

       بخوانید -> محصول جدید پارس خودرو بر اساس پلتفرم رنو


با این تفاسیر، هنوز به صورت رسمی جزییاتی از سوی مدیران سایپا و پارس خودرو در خصوص برنامه تولید سایپا ساینا SR اعلام نشده است.


سایپا ساینا SR ماننده دیگر محصولات خانواده X200، به پیشرانه M15 مجهز است که می‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. علاوه بر جعبه دنده 5 سرعت دستی، احتمال استفاده از جعبه دنده اتوماتیک مشترک با کوییک اتوماتیک نیز در این خودرو وجود دارد.

 

نظر دهید