شبکه‌های اجتماعی

دانگ‌فنگ 580 و امکانات به‌روزتر برای جذب مشتری بیشتر
اتومبیل فارسی - دانگ فنگ 580

به بهانه عرضه نسخه جدید دانگ‌فنگ 580 در روسیه

 

دانگ‌فنگ در ایران بیش‌تر با مدل H30 کراس شناخته می‌شود که یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌های ایران‌خودرو در زمان برجام بود. حالا نیز گروه بهمن با مدل دیگنیتی که در واقع همان دانگ‌فنگ IX5 و خودروسازی فردا با دو مدل دیگر از محصولات این شرکت، حضور دوباره محصولات دانگ‌فنگ در ایران را فراهم کرده‌اند.


دانگ‌فنگ تقریبا در 6 ماه نخست سال 2021 میلادی در بازار روسیه فروش آنچنانی نداشته است و قصد دارد با عرضه کراس اوور هفت نفره خود در این بازار کمی از عقب ماندگی خود را جبران کند. این اتومبیل در بازارهای مختلفی همچون چین، اندونزی و روسیه عرضه شده است که در بازار روسیه دانگ‌فنگ 580، در اندونزی دانگ فنگ I-Auto یا DFSK Glory i-Auto و در بازار چین DFSK Glory 580 نام گذاری شده‌است. این اتومبیل در کشور اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ می‌شود.

 

     بخواانید -> فردا SX5 را بهتر بشناسید


دانگ‌فنگ 580 دیفرانسیل جلو بوده و به طور کلی دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 1.8 لیتری توربو برای آن در نظر گرفته شده‌است. دانگ‌فنگ دو نسخه برای بازار روسیه در نظر گرفته که نسخه‌ای با پیشرانه قوی‌تر و امکانات کمتر و دیگری با پیشرانه کوچک‌تر از نظر گنجایش و امکانات بیشتر است، نسخه اول که تقریبا از سال 2019 به بازار روسیه عرضه شده و هم اکنون نیز واردات آن به این کشور ادامه دارد نسخه 1.8 لیتری توربو بوده که قدرت آن 132 اسب‌بخار است و گشتاوری معادل 176 نیوتن‌متر تولید می‌کند که با گیربکس 5 سرعته دستی هماهنگ شده است. از امکانات این نسخه دانگ‌فنگ 580 می‌توان به دو کیسه‌هوا در جلو، سیستم تهویه هوا، ESP، روکش صندلی چرمی، نمایشگر 8 اینچی، دوربین دید عقب و سنسور پارک اتومبیل اشاره کرد. این کراس‌اوور هفت نفره چینی از رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی بهره می‌برد.

 

AutomobileFarsi Dongfeng fengguang 580 6


نسخه دیگر دانگ‌فنگ 580 از پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 145 اسب‌بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر برخوردار است که به مراتب از نسخه اول گران‌تر بوده و از امکانات به روزتری نسبت به آن برخوردار است. این مدل که به تازگی به بازار روسیه عرضه شده است از امکاناتی همچون نمایشگر 9 اینچی در بالای داشبورد، کیسه هوای جانبی، سانروف، سیستم کنترل هوا، دوربین‌های جانبی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، دکمه استارت بدون نیاز به سوئیچ اشاره کرد که علاوه بر امکانات نسخه قبل به آن اضافه شده است. در این نسخه تنها تفاوت ظاهری مربوط به سپر جلوی اتومبیل است.

 

با اینکه دو نسخه از دانگ‌فنگ 580 به بازار روسیه عرضه شده است، اما این تنها مدل از این شرکت است که به این بازار عرضه شده و هرچند دانگ‌فنگ پیش از این اعلام کرده بود که دو مدل دانگ‌فنگ AX7 و AX4 را به بازار روسیه عرضه می‌کند، همچنان خبری از این دو مدل در این کشور نیست.

 

AutomobileFarsi Dongfeng fengguang 580 14


اگر بخواهیم مقایسه‌ای کوتاه بین دو مدل دانگ‌فنگ 580 عرضه شده در بازار روسیه با بهمن دیگنیتی یا دانگ‌فنگ IX5 عرضه شده در ایران داشته باشیم، از نظر ابعاد بهمن دیگنیتی از دانگ‌فنگ 580 چاق‌تر است.

دانگ‌فنگ 580 از نظر طول، عرض، ارتفاع و فاصله دو محور به ترتیب 4680، 1845، 1715 و 2780 میلی‌متر بوده در حالی که بهمن دیگنیتی 4685 میلی‌متر طول، 1865 میلی‌متر عرض، 1645 میلی‌متر ارتفاع و 2790 میلی‌متر فاصله بین دو محور آن است و به نوعی ارتفاع کمتر و البته بدنه‌ای چاق‌تر از دانگ‌فنگ 580 دارد. بهمن دیگنیتی در کشورهای مراکش، کره، اسپانیا و ایران عرضه شده که به نظر می‌رسد یک سر و گردن نسبت به کشورهایی که 580 در آن عرضه شده بالاتر است.

 

نظر دهید