شبکه‌های اجتماعی

شاسی‌بلند الکتریکی هامر جدید معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسخه شاسی‌بلند هامر جدید

 آغاز تولید از ابتدای سال 2023

 

 

شاسی‌بلند جی‌ام‌سی هامر الکتریکی به طور رسمی معرفی شد. پیش از این جی‌ام‌سی نسخه پیکاپ هامر جدید را به نمایش گذاشته بود.

مانند نسخه پیکاپ، نسخه شاسی‌بلند نیز بر اساس پلتفرم GM’s Ultium ساخته شده و با نام ادیشن یک (نسخه یک) به بازار عرضه می‌شود. تولید آن از اوایل سال 2023 آغاز و شروع قیمت آن نیز از 105.600 دلار خواهد بود.

 

 

      بخوانید >  نسخه پیکاپ جی‌ام‌سی هامر جدید معرفی شد 

 

 

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری، تفاوتی میانم طراحی نسخه پیکاپ و شاسی‌بلند مشاهده نمی‌شود. هر دو مدل مدل دارای یک جلوپنجره ساده بوده که چراغ‌های جلوی باریک LED به طور پیوسته با آن قرار گرفته است. همچنین در قسمت پایینی دماغه نیز از صفحه مسطحی استفاده شده که برای عبور از مسیرهای خرج‌ جاده‌ای بسیار پرکاربرد است. هامر جدید دارای گلگیرها، شیشه‌ها و جلوپنجره با ارتفاع کم است.

 

همچنین جی‌ام‌سی پنل‌های شفاف متحرکی را برای سقف به کار برده که قابلیت باز شدن و تبدیل شدن هامر جدید به یک مدل بدون سقف و کانورتیبل را فراهم می‌کند. محلی برای ذخیره این پنل‌ها پس از برداشته شدن در فضای بار جلو (زیر در کاپوت) در نظر گرفته شده است. اگرچه شیشه جلو هامر جدید مانند جیپ گلادیاتور تا نمی‌شود، اما شیشه عقب را می‌توان به صورت برقی جمع کرد.

 

نسخه شاسی‌بلند هامر جدید دارای سه موتور الکتریکی است که توانایی تولید 830 اسب بخار قدرت و 15.592 نیوتن متر گشتاور را دارا است. شاسی‌بلند هامر با این قوای محرکه در مدت زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید که رقمی بسیار جذاب برای یک شاسی‌بلند بزرگ است. 

 

 
فضای داخلی کابین

جی‌ام‌سی از یک نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان و یک نمایشگر 13.4 اینچی برای سامانه چند رسانه‌ای و سرگرمی استفاده کرده است. نمایشگر مرکزی کابین همچنین دسترسی آسان به سامانه UltraVision Hummer را فراهم می‌کند که دارای 18 حالت مختلف نمایش تصاویر دوربین‌ها برای عبور بهتر از تنگناها و موانع است. نمایشگر مرکزی علاوه بر این، ویجت‌های آفرودی نظیر فشار باد تایرها و همچنین زاویه‌های رول و پیچ (Pitch) را نیز نشان می‌دهد.

 

هامر جدید قرار است همراه با آخرین نسخه از سیستم رانندگی نیمه مستقل Super Cruise عرضه شود. این سامانه امکان رانندگی بدون دست را در بیش از 320.000 کیلومتر از بزرگراه‌های سازگار با این سیستم در ایالات متحده و کانادا فراهم می‌کند.

 

 

ویژگی‌های فنی

نسخه شاسی‌بلند هامر جدید دارای سه موتور الکتریکی است که توانایی تولید 830 اسب بخار قدرت و 15.592 نیوتن متر گشتاور را دارا است. شاسی‌بلند هامر با این قوای محرکه در مدت زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید که رقمی بسیار جذاب برای یک شاسی‌بلند بزرگ است. 

البته ناگفته نماند که توان تولیلی موتورهای الکتریکی در نسخه پیکاپ  1000 اسب بخار می‌رسد اما GMC ترجیح داده در نسخه شاسی‌بلند از توان کم‌تری استفاده کند.

نسخه شاسی‌بلند هامر جدید با یکبار شارژ باتری‌ها توانایی پیمایش 483 کیلومتر را خواهد داشت که البته این میزان پیمایش با استفاده از بسته  Extreme Off-Road به 451 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

 

مشتریان می‌توانند با پرداخت 5000 دلار هزینه اضافی، بسته Extreme Off-Road را خریداری کنند. این بسته امکاناتی نظیر رینگ‌های 18 اینچی به همراه تایرهای 35 اینچی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی پیشرفته، دوربین 360 درجه و... را به هامر اضافه خواهد کرد.

 

 

سایر نسخه‌های هامر

بر اساس اعلام رسمی GMC، قرار است در بهار سال 2023 نسخه‌های 2X و 3X هامر نیز عرضه شوند. نسخه 3X به همان موتورهای الکتریکی نسخه یک  مجهز است اما در سطح تجهیزات و امکانات یک سر و گردن پایین‌تر از نسخه یک قرار می‌گیرد و شروع قیمت آن از 99.995 دلار خواهد بود.

از طرفی قیمت نسخه 2X از 89.995 دلار شروع خواهد شد و دارای دو موتور برقی است که 625 اسب بخار قدرت و 10.033 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مسافت قابل پیمایش این مدل با یکبار شارژ کامل باتری‌ها بیش‌تر از 483 کیلومتر اعلام شده و هر دو نسخه 2X و 3X به بسته ویژه آفرودی مجهز خواهند شد.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه