شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا توندرا TRD Performance
عرضه در اوایل ۲۰۲۴


نمایشگاه SEMA رویدادی است که به خاطر محل برگزاریش یعنی لاس‌وگاس، معروف است و دقیقا به خاطر لوکس بودن همین شهر است که مدل‌ها و نسخه‌های لوکس دنیای خودرو نیز در آن معرفی می‌شوند. تویوتا نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسته TRD Performance Packge را برای علاقه‌مندان توندرا به این نمایشگاه آورده است.

این بسته توانایی اضافه کردن ۳۲ اسب بخار بیشتر به یکی از دو پیشرانه i-Force V6 یا نسخه قدرتمندتر آن یعنی i-Force MAX را دارد. نکته خوشحال‌کننده برای صاحبان فعلی توندرا این است که این تغییر بدون دست بردن به گارانتی تعویض کارخانه‌ای خودرو انجام می‌شود.

با این بسته، خروجی پیشرانه استاندارد توندرا از ۳۸۹ به ۴۲۱ اسب بخار و توان نسخه قدرتمند i-Force MAX نیز از ۴۳۷ به ۴۶۹ اسب بخار می‌رسد. حداکثر گشتاور هم اگرچه بدون تغییر و در عدد ۶۴۹ نیوتن‌متر باقی مانده، اما زودتر و در دور موتور ۲۰۰۰ به ۴۰۰ نیوتن‌متر خواهد رسید.

قدرت اضافی این بسته به لطف مجموعه‌ای از تغییرات ایجاد شده که جریان هوا به توربوشارژرها را افزایش می‌دهد. مهندسان تویوتا با اضافه کردن ورودی‌های دوقلوی بزرگ‌تر و یک اگزوز جدید در عقب، توانسته‌اند جریان هوا را گسترش دهند.

 



تویوتا گفته بعد از اعمال تمام تغییرات، صاحبان توندرا می‌توانند افزایش قدرت خودرو و مخصوصا صدا و عملکرد اسپرت آن را به وضوح تشخیص دهند. این بسته بعضی از عناصر ظاهری خودرو را هم تغییرخواهد داد، البته که هدف اصلی آن تحول طراحی خودرو نیست. تویوتا قصد دارد بسته TRD Performance را به عنوان یک آپشن اضافی و با هزینه ۳ هزار و ۴۰۰ دلار بفروشد و مراحل نصب آن را در کارخانه‌های تولیدی انجام دهد. البته تویوتا در حال کار بر روی برنامه‌ای است که طبق آن، صاحبان فعلی توندرا نیز بتوانند از نمایندگی‌های رسمی، این بسته را خریداری و نصب کنند. بسته TRD Performance از اوایل سال ۲۰۲۴ در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر دهید


در همین زمینه