شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا هایلوکس 12 سیلندر
تیونیگ ویژه با 563 اسب‌بخار قدرت

 

در آفریقای جنوبی پیکاپ‌ها که با نام Bakkies شناخته می‌شوند محبوبیت بسیار بالایی دارند. با توجه به این توضیح، پرفروش‌ترین وسیله نقلیه این منطقه در سال 2021 تویوتا هایلوکس است. اما این هایلوکس با دیگر هایلوکس‌های کل کره زمین متفاوت است زیر خروجی آن عددی عجیب را نشان می‌دهد.


این خودرو توسط FatBoy Fab Works ارتقا پیدا کرده که هدف آن برتری در فتح کوه سیمولا در مسابقات Hillclimb سال گذشته بود. این خودرو از ابتدا تا کنون تغییرات بسیاری را به خود دید و صاحب آن یعنی فرانسوا فریتز هر نوع پیشرانه‌ای را بر روی آن تست کرده است. او در نهایت یک پیشرانه 12 سیلندر 5 لیتر از تویوتا سنچری قرض گرفت تا پیکاپ قدرتمند خود را به اتمام برساند.

 


اما پیشرانه این خودرو آنچنان قدرتمند نبود و خروجی استاندارد آن تنها 276 اسب‌بخار قدرت و 481 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. فریتز برای خروجی بهتر از این پیشرانه دست به کار شد و پس از بازسازی‌ها و ارتقاهای مکانیکی، دو توربو چارجر Garrett GT35 بر روی آن نصب کرد تا در نهایت 563 اسب‌بخار قدرت و 970 نیوتن‌متر گشتاور خروجی هایلوکس آن شود. او می‌گوید بعد از ارتقا، حالا پیشرانه با قطعات فورج کاری شده بر روی هایلوکس نصب شده تا بتواند با 0.5psi بیشتر و مخلطو 50-50 سوخت بنزین و اتانول؛ 1000 اسب‌بخار قدرت تولید کند.


در حال حاضر انتقال نیرو و قدرت توسط گیربکس 4 سرعته تویوتا سوپرا انجام می‌شود اما آنها برنامه دارند تا گیربکس دستی را جایگزین آن کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه