شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آلپینا B7 2020
بدون جانشین

 

این پایان راه برای یکی از بهترین سدان‌های پرفورمنس جهان است. ب‌ام‌و از سری G11/12 به سمت G70 می‌رود اما آلپینا، B7 را در همین مقطع به پایان می‌رساند. آلپینا هیچ برنامه‌ای برای تولید نسل بعدی این سوپر سدان بر اساس نسل جدید سری هفت نخواهد داشت.


این خبر توسط آلپینا بلژیک به صورت یک پست فیس‌بوک اعلام شد و آنها اعلام کردند که آخرین B7 در کارخانه این شرکت مونتاژ شده است. باوارایی‌ها به صورت مستقیم این خبر را اعلام نکرده‌اند اما با توجه به این پست می‌توان مطمئن شد که این شرکت جایگزینی برای B7 فعلی ندارد.


ب‌ام‌و، پرچمدار خود را در جولای سال جاری در حالت هایبرید تولید کرد و عرضه آن را به آخر پاییز سال جاری موکول کرد. ب‌ام‌و قطعات محرک الکتریکی i7 را در کارخانه Dingolfing خود تولید خواهد کرد؛ جایی که در این کارخانه سالانه 500 هزار خودرو الکتریکی تولید خواهد شد.


با توجه به اینکه آلپینا دیگر سوپر سدان B7 نخواهد ساخت، تمرکز خود را بر روی شاسی بلند این شرکت یعنی XB7 گذاشته است. این مدل که به تازگی دستخوش تغییرات در نمای ظاهری و حتی خروجی پیشرانه شده با قیمت 145.000 دلار بدون احتساب 995 دلار هزینه حمل در بازار ایالت متحده به فروش می‌رسد.


آلپینا B7 حالا دیگر به تاریخ پیوسته و هیچ جایگزین مستقیمی ندارد. در پایان 2025 آلپینا با ب‌ام‌و قرارداد جدید امضا خواهد کرد که استراتژی آن را تغییر می‌دهد. شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمالا B3 نیز وارد بازی جدید بشود.

 

نظر دهید