شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سوزوکی فرانکس
کامل‌تر شدن سبد محصولات راسا موتور

شرکت راسا موتور که عرضه محصولات سوزوکی و GAC را در دور جدید واردات خودرو بر عهده دارد، پس از معرفی سوزوکی سیاز و همچنین سوزوکی بالنو و البته جی‌ای‌سی امپو، جی‌ای‌سی GS3 امزوم و جی‌ای‌سی امکو، اینبار به سراغ عرضه محصول دیگری از سوزوکی رفته تا سبد محصولات خود را از قبل کامل‌تر کند. سوزوکی فرانکس هایبرید محصول جدیدی است که به زودی توسط شرکت راسا موتور به سامانه فروش خودروهای وارداتی وارد خواهد شد.


سوزوکی فرانکس یک کراس‌اوور سگمنت B است که توسط شاخه هندی سوزوکی یعنی ماروتی سوزوکی از سال ۲۰۲۳ تولید می‌شود. این خودرو بر اساس هاچ‌بک موفق سوزوکی یعنی بالنو ساخته شده و در بین محصولات کراس‌اوور و شاسی‌بلند این برند ژاپنی، پایین‌تر از مدل برتزا قرار می‌گیرد. این خودرو اولین بار در نمایشگاه اتو اکسپو در ژانویه ۲۰۲۳ در هند به نمایش گذاشته شد و دومین شاسی‌بلند سوزوکی با طول کم‌تر از ۴ متر محسوب می‌شود. ماروتی سوزوکی می‌گوید که برای طراحی و توسعه این خودرو، ۹ میلیارد روپیه هند (نزدیک به ۱۱۰ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کرده است.

با فاصله بین‌محوری ۲۵۲۰ میلی‌متر و طول ۳۹۹۵ میلی‌متر، سوزوکی فرانکس یکی از محصولات جادار و بزرگ سگمنت B بازار هند است. عرض و ارتفاع خودرو نیز به ترتیب ۱۷۶۵ میلی‌متر و ۱۵۵۰ میلی‌متر می‌رسد. حداکثر وزن خالص خودرو ۱۰۶۰ کیلوگرم اعلام شده است. فضای بار این مدل ۳۰۸ لیتر است و در مقایسه با سوزوکی بالنو، ۱۰ لیتر فضای بار کم‌تری دارد.

در فضای داخلی سوزوکی فرانکس، سیستم صوتی و سرگرمی مجهز به یک نمایشگر ۹ اینچی HD لمسی دیده می‌شود. در وبسایت رسمی سوزوکی، پشتیبانی از سیستم‌های اتصال Apple CarPlay و Android Auto تایید شده و علاوه بر آن،‌ اتصالات وای‌فای و USB نیز وجود دارد. فناوری تشخیص صدا در سیستم عامل دیده می‌شود و نمایشگر آن، توانایی نمایش حالات مختلف خودرو را هم دارد. دو سطح تجهیزاتی GLX و GL وجود دارد که یکی از مزایای سطح GLX، استفاده از فناوری هدآپ دیسپلی (HUD) در فضای داخلی است. خریداران این سطح همچنین به شارژ بدون سیم گوشی‌های همراه و نورپردازی داشبورد دسترسی خواهند داشت.

اگرچه که سوزوکی فرانکس در داخل هند با نسخه‌های متنوع بنزینی، CNG و هایبرید عرضه می‌شود، اما برای صادرات این مدل، فقط نسخه هایبریدی ملایم در نظر گرفته شده است. این نسخه مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و موتور الکتریکی ISG است و توان تولید ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر را دارد. قدرت تولیدشده توسط یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. این نسخه از یک باتری لیتیوم‌یونی ۱۲ وولتی نیز بهره می‌برد که بخشی از انرژی از دست‌رفته در طول شرایط مختلف رانندگی را احیا می‌کند.

سوزوکی فرانکس علاوه بر هند، در بازارهای خاورمیانه، آمریکای لاتین، آفریقا و استرالیا نیز عرضه می‌شود و برنامه‌های بیشتری هم برای گسترش صادرات آن وجود دارد.

نظر دهید


در همین زمینه