شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مک‌لارن GTS
قدرت بیشتر و وزن کم‌تر به همراه توسعه تجهیزات

جدیدترین محصول مک‌لارن با نام GTS معرفی شد. این ابرخودرو که قرار است جایگزین مدل GT شود، هم قدرت خروجی بیشتری دارد و هم از وزن کم‌تری بهره می‌برد. مک‌لارن GT با وجود قدرت بسیاری که داشت، همچنان محصولی بود که در خانواده مک‌لارن، توجه کم‌تری به آن می‌شد. مدل جدید GTS با ظاهر خشن‌تر و جذاب‌تری که دارد، قول افزایش عملکرد بدون از دست دادن راحتی و سواری اسپرت را داده است.


پیشرانه ۴ لیتری توین‌توربوشارژ V8 آن قادر به تولید ۶۲۶ اسب‌بخار است که از مدل جایگزین خود، ۱۴ اسب‌بخار بیشتر تولید می‌کند. وزن خالص مک‌لارن GTS نیز به ۱۵۱۹ کیلوگرم می‌رسد که نزدیک به ۱۰ کیلوگرم کم‌تر از GT است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودر فقط ۳.۱ ثانیه طول می‌کشد و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز نیازمند تنها ۸.۹ ثانیه است. حداکثر سرعت آن هم ۳۲۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده اما این‌ها همه ویژگی‌های مک‌لارن جدید نیستند.

شاسی تک‌بدنه فیبرکربنی آن باعث شده که «سیستم تعلیق هوشمند و تطبیق‌پذیر» خودرو،‌ سواری حتی راحت‌تری را هم ارائه دهد. یک سیستم لیفت انتخابی نیز برای محور جلو وجود دارد که از مدل GT عملکرد سریع‌تری را ثبت کرده و در فقط ۴ ثانیه، دماغه خودرو را کاملا بالا یا پایین می‌آورد. خریداران این مدل به گزینه‌های شخصی‌سازی متعددی نیز از جمله رنگ‌ها و چرخ‌های آلياژی متنوع دسترسی دارند.

مایکل لایترز، مدیرعامل مک‌لارن درباره این محصول گفته است: «مک‌لارن GTS جدید ترکیب بی‌همتایی از پرفورمنس و داینامیک رانندگی محصولات مک‌لارن با کارکرد و بهینه‌سازی‌های مختلف را ارائه می‌دهد. اگر یک تجربه رانندگی ابرخودروی واقعی می‌خواهید، GTS می‌تواند آن را برای شما به ارمغان بیاورد. وقتی که می‌خواهید با بار و اثاث هم راهی یک سفر آخرهفته‌ای راحت و بی‌دردسر شوید هم می‌توانید از GTS استفاده کنید. این خودرویی است که به DNA رانندگی مک‌لارن وفادار مانده اما چندین لایه ویژگی و تجهیزات جذاب را هم در کنار آن قرار داده است.»

خریداران این خودرو می‌توانند از همین الان، وارد فرآیند پیش‌فروش آن شده و با ثبت‌نام در این فهرست، منتظر تحویل خودروی خود در سال ۲۰۲۴ باشند. با وجود این که می‌توان از این خودرو برای برخی کارکردهای روزانه هم استفاده کرد، همچنان یک حالت رانندگی مخصوص پیست نیز وجود دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه