شبکه‌های اجتماعی

کراس‌اوور تمام چرخ محرک و هیبریدی Exeed LX معرفی شد
Automobile Farsi - Exeed LX ET-i

با جعبه‌دنده DHT

 

 

کراس‌اوور جمع و جور Exeed LX به زودی وارد بازار روسیه می‌شود، نسخه پایه این کراس‌اوور دیفرانسیل جلو بوده و از پیشرانه 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد. در همین حال در چین نسخه پلگین هیبرید این اتومبیل با نام Exeed LX ET-i به بازار عرضه شده است.

 

این SUV از همان سیستم هیبریدی بهره می‌برد که سال گذشته در کراس‌اوور چری تیگو 8 پلاس هیبریدی معرفی شد. اما برخلاف آن که دیفرانسیل جلو طراحی شده بود Exeed LX ET-i به سیستم تمام چرخ محرک مجهز شده است. برای این کراس‌اوور هیبریدی از همان پیشرانه نسخه پایه چهارسیلندری 1.5 لیتری توربو با قدرت 156 اسب‌بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر استفاده شده است و به جای جعبه دنده CVT از جعبه دنده اختصاصی خودروهای هیبریدی DHT استفاده شده است.

 

جعبه دنده DHT سه سرعته است که در آن موتور کششی و ژنراتور به صورت یکپارچه طراحی شده است. جعبه دنده نیروی رانش پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی را ترکیب می‌کند، در واقع 9 حالت عملکرد سیستم هیبریدی و یازده دنده مجازی وجود دارد. همچنین یک پیشرانه الکتریکی مجزا در محور عقب نصب شده است که به هیچ وجه به پاور یونیت جلو متصل نیست. مجموع خروجی دو پیشرانه الکتریکی 170 اسب‌بخار بوده و 315 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند و قدرت خروجی کل پیشرانه هیبریدی 326 اسب‌بخار و 510 نیوتن متر است.

 

باتری کششی این اتومبیل با ظرفیت 19.3 کیلووات ساعت با یک بار شارژ کامل قدرت پیمایش 105 کیلومتر را فراهم می‌کند. جای تعجب ندارد که Exeed طبق استاندارد NEDC ادعا کند این کراس‌اوور کمتر از 1 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در طول آزمایشات کنترلی، پیشرانه بنزینی فقط برای مدت کوتاهی روشن شده است. اما در حالت هیبریدی به طور کلی Exeed LX ET-i، در هر 100 کیلومتر 4.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند و با یک باک کامل بنزین و شارژ باتری کامل توان پیمایش 1000 کیلومتر را دارد.

 

نسخه هیبریدی Exeed LX، 186 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه بنزینی است و وزن آن در محدوده 1656 کیلوگرم است. شتاب صفر تا 100 این اتومبیل هیبریدی 6.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت است. از نظر ظاهری نسخه هیبریدی با نسخه بنزینی فقط در دریچه اضافی گلگیر جلو سمت  چپ که در زیر آن یک اتصال شارژ نصب شده، متفاوت است.

 

در چین، Exeed LX ET-i حداقل 24 هزار دلار قیمت دارد، این در حالی است که نسخه‌های بنزینی را می‌توان با 17 تا 22 هزار دلار خریداری کرد. گفتنی است برند Exeed  یکی از برندهای زیر مجموعه چری چین بوده که اکثر محصولات آن در اروپا عرضه می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه