شبکه‌های اجتماعی

نسل دوم میتسوبیشی اکسپندر MPV ارزان قیمت این شرکت معرفی شد
Automobile Farsi - 2021 Mitsubishi Xpander

تا پایان سال به بازار جنوب شرق آسیا عرضه می‌شود

 

میتسوبیشی اکسپندر چهار سال پیش معرفی شد و به محصولی استراتژیک و مهم برای این شرکت در بازارهای جنوب شرقی آسیا تبدیل شد زیرا چنین خودروهایی هنوز در آن قسمت از کره زمین مورد احترام است. اکسپندر در اندونزی تولید می‌شود و به کشورهای خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا نیز عرضه می‌شود. تیراژ کل این MPV میتسوبیشی تاکنون 372 هزار دستگاه بوده است. حالا میتسوبیشی نسل دوم از این خودرو MPV را ارائه کرده است.


فاصله میتسوبیشی اکسپندر جدید از زمین 15 تا 20 میلی‌متر نسبت به مدل قبل افزایش یافته و بدین ترتیب فاصله آن از زمین با توجه به نسخه‌های مختلف 220 تا 225 میلی‌متر رسیده است. سپرهای جدید حجیم‌تر از سپرهای قبلی هستند و با این اتفاق اکسپندر از جلو 75 میلی‌متر و از عقب 45 میلی‌متر کشیده‌تر شده است. یعنی طول کلی میتسوبیشی اکسپندر جدید 120 میلی‌‍متر افزایش یافته و به 4595 میلی‌متر می‌رسد. در اکسپندر جدید تمام طراحی تجهیزات روشنایی نو شده و چراغ‌های اصلی به شکل حرف T و سر و شکلی غیر معمول دارند. همچنین قطر چرخ‌ها نیز نسبت به نسخه قبل از 16 اینچ به 17 اینچ تغییر یافته‌است.


در نسخه‌های معمولی‌تر میتسوبیشی اکسپندر، طراحی کابین بدون تغییر باقی مانده است، اما برای نسخه‌های گران‌تر داشبورد جدید با طراحی ظریف‌تر و پرداخت بهتر و کیفیت بالاتر ساخته شده‌است. فرمان جدید و قسمت کنترل تهویه هوا به صورت دکمه‌ای طراحی شده و با یک نمایشگر کوچک جداگانه هماهنگ شده است و همچنین ترمز دستی الکترومکانیکی جدیدی برای آن در نظر گرفته شده و این امکانات جدید این امکان را فراهم کرده تا کنسول مرکزی دوباره طراحی شود. در کنسول مرکزی جعبه جاداری در میانه دو صندلی تعبیه شده و سیستم چندرسانه‌ای نو با قابلیت‌های پیشرفته آنلاین برای میتسوبیشی اکسپندر جدید در نظر گرفته شده است. مانند قبل میتسوبیشی اکسپندر سه ردیفه ساخته شده و برای ردیف دوم درگاه‌های USB برای شارژ مجدد وسایل تعبیه شده‌است.


پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی این MPV، توان تولید 105 اسب‌بخار قدرت را دارد و برای بهبود سازگاری با محیط زیست یک سیستم گردش گاز اگزوز به این اتومبیل اضافه شده است. مهم‌ترین تغییر جدی این اتومبیل استفاده از جعبه دنده CVT به جای نمونه چهار سرعته اتوماتیک قدیمی است. همچنین گیربکس اصلی دستی پنج سرعته برای  میتسوبیشی اکسپندر در دسترس است. این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضو می‌شود. شاسی‌ ساده این MPV و ترمزهای کاسه‌ای در محور عقب بهبود یافته و همچنین قطر کمک فنرهای عقب افزایش یافته است، پایه‌های جلو خودرو نیز تقویت شده و تنظیمات با تاکید بر راحتی رانندگی خودرو اصلاح شده است.


نسخه به‌روز شده میتسوبیشی اکسپندر تا پایان سال 2021 به بازارهای جنوب شرقی آسیا عرضه خواهد شد. اکنون میتسوبیشی اکسپندر قدیمی در بازار اندونزی 16700 دلار قیمت داشته و این MPV در ادامه نسخه به‌روز شده کراس و برادر دوقلوی آن نیسان لیوینا به بازار ارائه خواهد شد.

 

نظر دهید