شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رولزرویس La Rose Noire Droptail
رولزرویس La Rose Noire Droptail

 

بخش کوچ‌بیلد (در گذشته بسیاری از خودروساز‌ها توان طراحی و تولید بدنه خودروهای خود را نداشتند و یا اگر این توانایی وجود داشت، برای ساخت خودروهای تک ساخت و ویژه از شرکت‌هایی کمک می‌گرفتند که فعالیت اصلی آنها ساخت و طراحی بدنه خودرو بود. شرکت‌ها شاسی را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دادند تا بر اساس فلسفه و ویژگی آن بدنه‌ای خاص برای آن تدارک ببینند. این شرکت‌های Coachbuild نام دارند.) رولزرویس دوباره دست به خلاقیت زده و نمونه‌ای ویژه با نام La Rose Noire Droptail را در رویداد مونتری معرفی کرده است.


این خودرو به سفارش خانواده‌ای متمول تولید شده و نام آن نیز از گل رز فرانسوی Black Baccara که مادر خانواده به آن علاقه‌ دارد گرفته شده که رنگ آن نیز به همین موضوع اشاره دارد. رنگ بدنه به صورت منحصر به فرد تولید شده که به سمت رنگ سیاه میل می‌کند اما در زیر نور آفتاب رنگ قرمز آن که با نام True Love and Mystery شناخته می‌شود و از ترکیب دو قرمز بوجود آمده بسیار براق و گیرا است.


برخلاف BoatTail و SwepTail، DropTail بر روی شاسی گوست، کالینان و فانتوم توسعه پیدا نکرده و از شاسی مونوکوک جدید ساخته شده از فولاد/آلومینیوم/فیبرکربن بهره می‌برد. قوای محرکه این خودرو مانند دیگر مدل‌های رولزرویس از نوع 12 سیلندر 6.7 لیتر توئین توربو است که 593 اسب‌بخار قدرت و 840 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به اینکه قطعا مالکین رولزرویس La Rose Noire Droptail آن را برای شتابگیری و حداکثر سرعت به خیابان نخواهند آورد اما دراپتیل می‌تواند در مدت زمانی کمتر از 5 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه به بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعت برسد.


طراحی منحصر به فرد بدنه، رولزرویس La Rose Noire Droptail را از دیگر نمونه‌ها متمایز می‌کند. نمای جلو به واسطه جلوپنجره بزرگ کروم و چراغ‌های LED باریک شبیه به مدل اسپکتر است اما نمای جانبی و نمای عقب کاملا جدید و جذاب شده‌اند. کاپوت کشیده، سقف شیب دار متمایل به عقب با ارتفاع کم، دُم کشیده و رینگ‌های عظیم نمای جانبی را به شدت زیبا کرده است. اما نکته جالب و جذاب رولزرویس La Rose Noire Droptail قسمت عقب محسوب می‌شود که تا به حال بر روی هیچکدام از محصولات این شرکت ندیده‌ایم. فرم کلی نمای عقب با شیب ملایمی به بیرون آمده که شبیه به ماستنگ شده و از چراغ‌های باریک عمودی بهره می‌برد که مانند پایه اسپویلر دیده می‌شود. پشت خودرو کشیده‌تر از حالت معمولی است و با الگو جذاب آن را طراحی کرده‌اند.


سقف رولزرویس دراپتیل مانند رودسترها جمع نمی‌شود و باید به صورتی دستی برداشته شود. این سقف فیبرکربن که به صورت شیشه‌ای طراحی شده، از قابلیت الکتروکرومیک بهره می‌برد که راننده می‌تواند با یک دکمه آن را شفاف و یا تیره کند.


برای طراحی و تکمیل کابین رولزرویس La Rose Noire Droptail دو سال زمان صرف شده و حالا تبدیل به اثر هنری شده است. داشبورد خودرو با 1603 قطعه چوب تیره درست شده که بر روی آن مثلث‌های قرمز، گلبرگ‌های رز در حال سقوط را تداعی می‌کند. رولزرویس چرم صندلی‌ها و پوشش کابین را با دو رنگ True Love red و Mystery red تزئین کرده تا با بدنه همخوانی داشته باشد.


مرکز داشبورد رولزرویس دراپتیل ساعت سفارشی کُرنوگراف 43 میلی‌متر Audemars Piguet (اُدمار پیگه) قرار گرفته که قاب داخلی و ثانیه شمار قرمز رنگ دارد. این ساعت را می‌توان با یک دکمه از محل خود خارج و با یک بند بر روی مچ استفاده کرد. تمام این موارد کافی نبوده تا مالک ثروتمند این خودرو به رولزرویس محل نگهداری خاص و ویژه شامپاین همراه با گیلاس‌ها و سینی مخصوص را سفارش دهد.


قیمت این خودرو، 25 میلیون دلار معادل یک تریلیون و دویست و بیست و هشت میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان است.

 

نظر دهید