اتومبیل فارسی - رولز رویس اسپکتر منصوری
شاهکار جدید منصوری

منصوری در شبکه‌های اجتماعی از ابرخودروی فوق لوکسی رونمایی کرد که پیشتر نمونه‌ی فابریک آن هم حسابی سر زبان‌ها بود. رولزرویس اسپکتر همین‌طوری هم حسابی نایاب بود، اما این شاهکار جدید منصوری، حتی نایاب‌تر هم هست. این اولین رولزرویس اسپکتر در ایالات متحده است که دست نوازش منصوری بر سرش کشیده شده است.

 

مشخصات ظاهری رولزرویس اسپکتر منصوری 

اولین نکته‌ای که با دیدن رولزرویس اسپکتر منصوری نظرمان را جلب می‌کند، رنگ مشکی سرتاسری آن است. اضافه شدن قطعات فلزی در پهلو‌ها در کنار طراحی و نصب یک رکاب جدید اولین ویژگی‌هایی هستند که در طراحی متفاوت این رولزرویس به چشم می‌آیند. در نمای جلو اضافه شدن لبه‌ی پایینی به سپر در کنار ترکیب رنگ یک‌دست مشکی حتی برای جلوپنجره، گرافیک تازه و با ابهت‌تری به اسپکتر بخشیده است. طراحی خاص سپر خصوصا در گوشه‌ها با ایجاد منفذها و برآمدگی و فرورفتگی‌ها به شکلی است که در عین حفظ کلیت طرح اسپکتر، آن را متمایزتر نشان می‌دهد و کارآیی آیرودینامیکی بهتری را نیز به ارمغان می‌آورد. در نمای عقب هم اضافه‌کردن یک دیفیوزر به سبک خودروهای مسابقه‌ای با یک چراغ ترمز در میان آن، تکمیل‌کننده‌ی پکیج تهاجمی و جذاب منصوری برای رولزرویس اسپکتر است.

منصوری نه تنها کاپوت را به یک نمونه‌ی تمام فیبرکربنی تغییر داده که رینگ‌هایی سبک و پولیش کشیده شده را به ابعاد ۲۳ یا ۲۴ اینچ (بسته به انتخاب مشتری) نیز در حفره‌های غول‌پیکر اسپکتر جای داده است. به‌علاوه در داخل نیز تمام قطعات و سطوح با پوشش چرم باکیفیت و فیبرکربن پوشانده شده‌اند تا حال‌وهوای فضای داخلی یکی از لوکس‌ترین خودروهای جهان، با دم مسیحایی منصوری حسابی خاص و شخصی‌سازی شود.

پترن به‌کار رفته روی قطعات اضافه‌شده از طرف منصوری هم یکی از جذابیت‌ها و جلوه‌های خاص این تیونر مشهور آمریکایی-ایرانی است که در کنار خط شخصیت ، حلقه‌ی اطراف مرکز رینگ و لوگوهای طلایی رنگ منصوری، جلوه‌ی تمام‌تیره‌ي اسپکتر را با رگه‌هایی حساب‌شده و با ظرافت از رنگ ترکیب می‌کند.

 

 

مشخصات فنی رولزرویس اسپکتر منصوری 

منصوری برای قوای محرکه‌ی این رولزرویس برنامه‌‌ی تازه‌ای ندارد و اسپکتر کماکان به همان نیروگاه برقی ۵۶۷ اسب بخاری و ۹۰۰ نیوتون‌متری مجهز است که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن را به رقم فوق‌العاده‌ی ۴.۵ ثانیه رسانده‌اند و برای شارژ مجددشان هم تا ۵۱۵ کیلومتر می‌توان رانندگی کرد.

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این کوپه‌ی فوق لوکس منتشر نشده، اما اگر قیمت پایه‌ی ۴۲۰ هزار دلاری نمونه‌ی عادی آن (چقدر به‌کارگیری کلمه‌ی عادی در مورد یکی از محصولات رولزرویس عجیب به نظر می‌رسد، اما وقتی صحبت از منصوری باشد...) در آمریکا را ملاک قرار دهیم، احتمالا می‌توان تصور کرد قیمت اسپکتر دستپخت منصوری ده‌ها هزار یا حتی چند صد هزار دلار از این رقم بیشتر خواهد بود. شاید اگر یکی از اعضای باشگاه مولتی میلونرها را پیدا کنیم، دقیق‌تر بتواند راهنمایی‌مان کند.


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی