شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پولستار 4
سریع‌ترین مدل تولیدی

 

پولستار 4 جدیدترین مدل برند سوئدی است که از نظر ابعاد و قیمت مابین مدل‌های 2 و 3 قرار می‌گیرد. طراحی ظاهری این خودرو شیک و ساده است که ویژگی‌های کانسپت پولستار Precept را به نمایش می‌گذارد.


پولستار 4 در دو نسخه تک و دو موتور تولید و عرضه خواهد شد که نسخه دور بُرد آن از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که 544 اسب‌بخار قدرت و 686 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با چنین اعدادی، این کراس‌اوور تنها به 3.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نسخه تک موتور که قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند نیز 272 اسب‌بخار قدرت و 343 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیرو بخش هر دو مدل باطری 102 کیلووات ساعت است که می‌تواند با شارژر 22 کیلووات AC و 200 کیلووات DC شارژ شود. نسخه تک موتور پولستار 4  می‌تواند با یکبار شارژ، مسافت 482 کیلومتر را در چرخه EPA طی کند. پولستار 4 به صورت استاندارد به شارژ دو طرفه و پمپ حرارتی مجهز است.


پولستار 4 با یک عملکرد جدید بهینه سازی رانندگی عرضه می‌شود که به راننده اجازه می‌دهد بین مود رانندگی برای طی مسافت بالاتر و رانندگی با پرفورمنس بیشتر یکی را انتخاب کند. اگر راننده حالت رانندگی برای مسافت بیشتر را انتخاب کند، راندمان در اولویت قرار می‌گیرد و امکان قطع اتصال موتور الکتریکی جلو از برای کاهش مصرف وجود خواهد داشت. در حالت پرفورمنس همانطور که از نام آن پیداست، هر دو موتور پولستار 4 با تمام توان و به صورت دائم در اختیار راننده قرار می‌گیرد. نسخه دو موتور از سیستم تعلیق نیمه فعال بهره می‌برد که با رینگ‌های محدوده 20 تا 22 اینچ و تایرهای میشلین در تعامل خواهد بود.


از نظر ابعاد، پولستار 4 دارای 4839 میلی‌متر طول، 2139 میلی‌متر عرض، 1544 میلی‌متر ارتفاع و 2999 میلی‌متر فاصله بین دو محور است. دماغه آیرودینامیک با ارتفاع کم، دستگیره‌های جمع شونده، پنجره‌های بدون قاب، سقف شیشه‌ای استاندارد و نبود شیشه عقب از ویژگی‌های این شاسی بلند به حساب می‌آیند.

 


از نظر ایمنی، پولستار 4 دارای 9 کیسه هوا، 12 دوربین، رادار و 12 سنسور التراسونیک است. داخل کابین نمایشگر 10.2 اینچ پشت فرمان و نمایشگر 15.4 اینچ سیستم اطلاعات وسرگرمی مجهز به سیستم عامل اندروید با قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های گوگل و اپل کارپلی همراه با هدآپ دیسپلی 14.7 اینچ وجود دارد که در شرایط برفی رنگ نوشته‌ها را زرد می‌کند. خریداران می‌توانند سیستم صوتی هارمن کاردن با 12 بلندگو را جایگزین نمونه استاندارد کنند و اگر پکیج Nappa را سفارش دهند دو بلندگو دیگر به پشت سری صندلی جلو اضافه می‌شود که مجموع آن را به 16 می‌رساند.


چند بسته برای ارتقا پولستار 4 وجود دارد، بسته پلاس بر روی بهبود کیت فنی و راحتی تمرکز دارد، بسته پرو پلاس قطعات هم رنگ با بدنه، سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک و روشنایی کابین را اضافه می‌کند و در آخر پکیج ناپا که بالاتر در خصوص سیستم صوتی به آن اشاره شد، علاوه بر آن ماساژور صندلی‌ها، سردکن و چرم ناپا را به پولستار 4 اضافه خواهد کرد.


نسخه دو موتور پولستار 4 نیز از بسته Performance بهره می‌برد که شاسی تقویت شده، رینگ 22 اینچ، ترمزهای چهار پیستون برمبو، تزئینات طلایی ترمزها، کمربند ایمنی و درپوشش سوپاپ‌ها را به این خودرو اضافه می‌کند.


پولستار تولید مدل 4 را نوامبر امسال در چین آغاز خواهد کرد و سپس در سال 2024 به بازار آمریکا شمالی عرضه می‌شود.

 

نظر دهید