شبکه‌های اجتماعی

Rezvani Vengeance
Rezvani Vengeance
بر پایه کدیلاک اسکلید

 

در نگاه اول اگر از پیش ندانید این خودرو بر اساس کدیلاک اسکلید تولید شده، امکان ندارد متوجه این موضوع بشوید. انتقام (Vengeance) مانند دیگر ساخته‌های رضوانی به لطف خطوط تیز و شکسته و حجم‌های بسیار زیاد؛ ظاهری شبیه به خودروهای نظامی و زرهی ارتش دارد.


قسمت جلو به لطف جلو پنجره و چراغ‌های ال‌ای‌دی باریک، سپر یک تکه V شکل، ال‌ای‌دی ها و هود برجسته کاپوت نمایی بسیار تهاجمی به خود گرفته است. با حرکت به سمت نمای کناری، گلگیر‌های بسیار حجیم همراه با خطوط شکسته و برجسته، شیشه‌های جانبی کوچک (که قطعا نقاط کور وحشتناکی را به ارمغان می‌آورد) و رینگ‌های 22 اینچ پُر شده با لاستیک‌های 35 اینچ آفرودی دیده می‌شود.


نمای عقب خودرو انتقام نیز مانند خودروهای آخرالزمانی بدونه شیشه دارای یک نوار ال‌ای‌دی در بالا و دو خروجی هوا در قسمت کنار در صندوق است که نمی‌دانیم از کجا و به چه سمتی به صورت برقی باز می‌شود. سقف این خودرو از نوع پانوراما است تا کمبود نور که به واسطه پنجره‌های تیره و کوچک ایجاد شده کاهش پیدا کند.


خریدارانی که بیش از این دوست دارند خودرو آنها جلوه‌ای نظامی و مستحکم‌تر داشته باشد باید پکیج نظامی 95 هزار دلاری بسته نظامی (Military Package) را خریداری کنند. این پکیج امکاناتی نظیر مقاومت در برابر انفجار، تایر‌های ران فلت، سیستم تعلیق تقویت شده، سپر فولادی با وینچ یکپارچه، قلاب‌های یدک‌کشی شش ضلعی، چراغ‌های کور کننده، سیستم مخابره داخلی، پخش کننده اسپری فلفل، دستگیره درب الکترونیکی، سیستم دود، دید در شب حرارتی، ماسک‌های گاز، جلیقه و کلاه ضد گلوله را به انتقام اضافه می‌کند.


فریس رضوانی در خصوص این خودرو گفت: «هدف ما عرضه یک خودرو مانند نمونه‌های کانسپت بازی‌های ویدئویی علمی تخیلی برای استفاده روزمره مردم است. طراحی نهایی احتمالا برای بهتر جا شدن این خودرو در گاراژ‌ها کمی تغییر کند.»


هرچقدر در طراحی خارجی حضور اسکلید مشخص نیست، داخل کابین تماما اسکلید مشاهده می‌شود. همان نمایشگر خمیده و سه تکه روی داشبورد اسکلید با سایز 7.2 اینچ برای پشت فرمان، 14.2 و 16.9 اینچ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در این خودر نیز وجود دارد. کابین خودرو مانند اسکلید مجلل نیست زیرا تمام تزئینات لوکس مانند چوب از کابین حذف شده است.


از نظر تجهیزات، خریداران صندلی‌های برقی 12 جهته، سیستم تهویه مطبوع خودکار سه نقطه‌ای، سیستم صوتی AKG با 19 بلندگو، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب و ردیف دوم با صندلی‌های کاپیتانی را به صورت استاندارد در اختیار خواهند داشت. گزینه‌هایی مانند سردکن و ماساژور ردیف جلو عقب، پارتیشن و تلوزیون بزرگ به صورت سفارشی بر روی خودرو نصب می‌شوند. در صورت درخواست پکیج 125 هزار دلاری، ایپد و تلوزیون اپل به همراه پوشش سقف نورانی به این خودرو اضافه خواهد شد.


از آنجایی که این خودرو بر اساس کدیلاک اسکلید توسعه یافته، گزینه‌های قوای محرکه نیز مانند آن از سه نوع پیشرانه تشکیل شده که شامل هشت سیلندر 6.2 لیتر با خروجی 420 اسب‌بخار قدرت و 623 نیوتن‌متر گشتاور، شش سیلندر 3 لیتر توربو دیزل با خروجی 277 اسب‌بخار قدرت و 623 نیوتن‌متر گشتاور و 8 سیلندر 6.2 لیتر سوپرچارجر با خروجی 690 اسب‌بخار قدرت و 911 نیوتن‌متر گشتاور را انتخاب کنند. خریداران در صورت انتخاب پیشرانه‌ دیزل باید 3500 و نمونه قدرتمند‌تر 85 هزار دلار بپردازند. وظیفه انتقال قدرت در تمام موارد بر عهده گیربکس 10 سرعته اتوماتیک خواهد بود که در صورت سفارش به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. رضوانی می‌گوید بر روی این شاسی بلند کنترل سواری مغناطیسی ورزشی - sports Magnetic Ride Control- و دیفرانسیل لغزش محدود نصب کرده است.


قیمت این خودرو از 249 هزار دلار آغاز می‌شود.

 

نظر دهید