شبکه‌های اجتماعی

جتور داشنگ، برادر کوچک فیدلیتی به زودی رونمایی می‌شود
اتومبیل فارسی - جتور داشنگ

انتشار اولین عکس‌های رسمی از کراس‌اوور جدید جتور


جتور، یکی از زیرشاخه‌های گروه چری که تنها خودروهای کراس‌اوور تولید می‌کند و به خاطر عرضه فیدلیتی در ایران شناخته شده است، به تازگی تصاویر رسمی محصول جدید خود را با نام جتور داشِنگ (Da sheng / 大圣) منتشر کرده است. داشنگ در لغت به معنی «قدیس بزرگ» است و به نظر می‌رسد جتور با این نام‌گذاری متفاوت، قصد دارد فصل تازه‌ای را در محصولات خود آغاز کند.


جتور داشنگ بر پایه ساختار کونلون (Kunlun) طراحی شده و بر اساس اعلام رسانه‌های چینی، در دسته شاسی بلند‌های جمع و جور قرار می‌گیرد و از نظر طراحی، تا حد زیادی به جتور X کانسپت پایبند است. بر اساس آنچه جتور تا کنون اعلام کرده، این خودرو در سه ماهه سوم سال 2022 به صورت رسمی رونمایی و وارد بازار خواهد شد.

 

اگر بخواهیم بر اساس تصاویر منتشر شده جتور داشنگ را قضاوت کنیمف باید گفت مسیری که این شرکت با معرفی مدل X کانسپت آغاز کرده بود را ادامه می‌دهد و تا حد زیادی به نمونه کانسپت وفادار است. در نمای عقب شاهد استفاده از یک اسپویلر هستیم که در امتداد خط سقف طراحی شده و دو کانال برای عبور جریان هوا در آن ایجاد شده است. از ویژگی‌های جالب دیگر داشنگ در نمای عقب، می‌توان به جانمایی و چیدمان چراغ سوم ترمز آن اشاره کرد که در میانه اسپویلر و با طراحی منحصر به فرد خودنمایی می‌کند.


به نظر می‌رسد طراحی کلی جتور داشنگ، با الهام و الگو برداری از جت‌های جنگی شکل گرفته است. خروجی‌های اگزوز چهارتایی در دو طرف خودرو که در یک دیفیوزر دو لایه پنها شده است، یادآور ورودی‌های هوا در جت‌های جنگی است، از سوی دیگر طراحی رینگ‌های 20 اینچی تداعی‌گر توربو فن است. همچنین جزییات گرافیکی درون چراغ‌ عقب که شبیه به پرچم خط پایان مسابقات اتومبیلرانی است، همگی خبر از روحیه جنگجوی جتور داشنگ دارند.


خطوط اصلی بدنه بسیار محکم و پرصبلابت طراحی شده است. در نمای جلو نیز دو مشخه خودروهای امروزی به خوبی نمایان است. اولی چراغ‌هایی دو تکه که به طور معمول چراغ‌های روشنایی روز در قسمت بالایی جانمایی می‌شود و چراغ‌های اصل به پیروی از آن درون سپر جانمایی می‌شوند و دیگر جلوپنجره بدون قاب است که در جتور داشنگ از قرار گیری ترکیبی از فرم‌های منظم هندسی در کنار هم به دست آمده و چراغ‌های اصلی خودرو در میان آن‌ها پنهان شده است.


هنوز جزییاتی از ابعاد و قدرت پیشرانه‌های جتور داشنگ منتشر نشده است، اما می‌دانیم این خودرو هم با پیشرانه بنزینی و هم با پیشرانه هیبریدی عرضه خواهد شد. در فهرست موتورهای بنزینی جتور داشنگ، موتورهای 1.5TCi و 1.6 TD به چشم می‌خورد و همچنین یک پیشرانه پلاگ این هیبرید 1.5T-DHT برای آن در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد پیشرانه 1.6 لیتری جتور داشنگ، همان موتوری باشد که در چری اومودا 5 استفاده شده و توان تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد. با این حال برای اطلاعات دقیق‌تر از جتور داشنگ باید منتظر رونمایی رسمی این خودرو باشیم.

 

نظر دهید


در همین زمینه