شبکه‌های اجتماعی

مرسدس بنز ویژن EQXX با قابلیت پیمایش 1000 کیلومتر با یکبار شارژ
2022 Mercedes-Benz Vision EQXX Concept

استفاده از زباله‌های بازیافتی مانند پوشک بچه!

 

مرسدس بنز ویژن EQXX یک خودروی الکتریکی مفهومی که می‌تواند با یک بار شارژ 1000 کیلومتر را طی کند. این اتومبیل همزمان با نمایشگاه CES 2022 پس از یک کمپین تبلیغاتی رونمایی شد و در حال حاضر فقط یک مدل مفهومی است.

 

همانطور که مرسدس بنز اشاره کرده است، هر کسی می‌تواند با نصب سلول‌های باتری بیش‌تر در خودروهای برقی، فاصله بین شارژ کردن‌ها را زیاد کند  اما این اقدام مشکلات زیادی نظیر افزایش وزن و در نتیجه مصرف بیش‌تر انرژی و کاهش هندلینگ و قدرت ترمزگیری خودرو می‌شود. مرسدس بنز ویژن EQXX به برد 1000 کیلومتری با یکبار شارژ و مصرف فوق‌العاده پایین کم‌تر از 10 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر دست یافته است.

 

 مرسدس بنز ویژن EQXX دارای بسته باتری 900 ولتی است که بر اساس  پیشرانه‌های با کارایی بالا (HPP) مرسدس بنز توسعه یافته است. جالب است بدانید که این باتری از باتری استفاده شده در مرسدس بنز EQS450 پلاس حدود 50 درصد کوچکتر و 30 درصد سبک‌تر است و توان ذخیره بسیار بالاتری دارد. این ویژگی کمک می‌کند تا وزن کلی خودرو به 1750 کیلوگرم کاهش یابد، البته ترفندهای دیگری مانند رینگ‌های منیزیمی، دیسک‌های ترمز آلیاژی آلومینیومی، درهای پلاستیکی تقویت شده با کربن و شیشه و پنل سقف که 117 سلول خورشیدی در آن قرار دارد، به شارژدهی و بازدهی بیش‌تر قوای محرکه و باتری‌های مرسدس بنز ویژن EQXX  کمک شایانی می‌کند.

 

از دیگر ویژگی‌های مرسدس بنز ویژن EQXX می‌توان به مواردی چون استفاده از تایرهایی با مقاومت غلتشی کم، ضریب درگ حیرت‌انگیز  0.17 به کمک یک دیفیوزر قابل تنظیم عقب، سیستم خنک کننده هوشمند بر حسب نیاز باتری‌ها و سیستم محرکه‌ای که ادعا می شود 95 درصد از توان موجود باتری را چرخ‌ها منتقل می‌کند و دارای اتلاف بسیار کمی است اشاره کرد. مرسدس بنز ویژن EQXX به یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری مجهز شده است که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد و تمرکز مهندسین مرسدس بنز در این خودروی مفهومی روی عملکرد فنی بهینه و پیمایش بیش‌تر بوده است و نه ساخت یک خودروی سریع و پر شتاب.

 

در داخل کابین مرسدس بنز ویژن EQXX، از یک صفحه نمایش لمسی بسیار بزرگ 47.5 اینچی با رزولوشن 8k در مقابل راننده و سرنشین قرار دارد و از یک پنل به جای سه پنل ساخته شده است. 

ناگفته نماند که نگاه مرسدس به حفظ محیط زیست و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای تنها محدود به استافده از موتور برقی نبوده است. این خودروساز در ساخت کابین مرسدس بنز ویژن EQXX از مواد گیاهی به دست آمده از کاکتوس‌ها و چرم گیاهی که از قارچ تهیه می‌شود و حتی فراتر از آن از زباله‌هایی نظیر پوشک بچه‌ها برای ساخت برخی قسمت‌ها استفاده کرده است. 

 

هنوز جزئیات بیش‌تر و دقیق‌‌تر از این مدل مفهومی منتشر نشده است و معلوم نیست مرسدس بنز ویژن EQXX یک خودروی مفهومی باقی خواهد ماند یا مرسدس بنز قصد عرضه نسخه تولید انبوه آن را نیز دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه