شبکه‌های اجتماعی

مک‌لارن P1 GTR معرفی شد

به افتخار اولین پیروزی آیرتون سنا در فرمول 1

 آیرتون سنا سه پیروزی نخست خود در مسابقات قهرمانی جهانی فرمول 1 را در سال‌های 1988، 1990 و 1991 در یک مک‌لارن MP4/4 به دست آورد. یک طرف‌دار سرسخت و سرمایه‌دار سنا، مک‌لارن P1 GTR ویژه‌ای برای گرامی‌داشت این اسطوره موتوراسپرت سفارش داده که توسط بخش عملیات ویژه مک‌لارن به که به اختصار MSO خوانده می‌شود، انجام شده است.


ویژگی‌های این نسخه مخصوص چیست؟
مک‌لارن P1 در نظر گرفته شده برای این کار، نمونه‌ای است با شماره شاسی 12 که با همان تم رنگی قرمز و سفیدی رنگ‌آمیزی شده است که مک‌لارنِ آیرتون سنا در آن سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود. لوگوی سنا روی قسمت‌های مختلفی از جمله اسپلیتر جلو، ورودی‌های هوا و درها نقش بسته است. همچنین نشانه پرچم برزیل و عدد 12 که شماره مسابقه سنا در سال 1988 بود روی قسمت‌هایی از بدنه آن به چشم می‌خورد. انجام رنگ‌آمیزی‌های بدنه این مک‌لارن 800 ساعت زمان برده و اجرای کل این پروژه مدت 3 سال به طول انجامیده است.
    در داخل اتاق این اتومبیل نیز تعدادی لوگوی ویژه سنا به چشم می‌خورد و به طور گسترده از پوشش آلکانترا در کابین آن مورد استفاده قرار گرفته است. روی بخشی از بالای رکاب اتومبیل جمله‌ای با امضای آیرتون سنا نوشته شده است: "من برای اتمام مسابقه در مقام دوم یا سوم ساخته نشدم... من برای پیروزی ساخته شده‌ام." این مشتری وفادار و قدیمی مک‌لارن همچنین کلاه ایمنی هماهنگ با تم خود اتومبیل سفارش داده است.
    تغییرات ایجاد شده در این مک‌لارن تنها محدود به ظاهر آن نیست بلکه پیشرانه آن نیز مورد بازنگری قرار گرفته و افزایش قدرت سود می‌برد. این پیشرانه همچنین از عایق حرارتی طلای 24 عیار، پوشش لگزان و در محفظه موتور جدید برخوردار است. تجهیزات آیرودینامیکی جدید نزدیک به 800 کیلوگرم نیروی عمودی برای این اتومبیل تولید می‌کند. اسپلیتر جدید در جلو، تغییراتی در کناره‌های اتومبیل برای هدایت بهتر جریان هوا از جمله این تجهیزات جدید محسوب می‌شوند.

نظر دهید


در همین زمینه