شبکه‌های اجتماعی

2024 Mercedes Benz EQE SUV
2024 Mercedes Benz EQE SUV
با دو نسخه ساده و AMG

.

شاسی بلند‌های مرسدس بنز در تمام ادوار جز بهترین، با کیفیت‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌ها در این کلاس بودند. با کاهش تولیدات خودروهای درونسوز و حرکت به سمت الکتریکی سازی مدل‌ها، مرسدس بنز نیز همسو با دیگر خودروسازان همان کیفیت و محبوبیت را این بار به صورت الکتریکی به بازار‌های جهانی عرضه می‌کند. اولین محصول این شرکت نیز در این کلاس و ماموریت EQC بود که بر پایه GLC توسعه پیدا کرد.


حالا جدیدترین مدل اشتوتگارتی‌ها EQE نام دارد که پیش از این، نسخه سدان آن با همین نام معرفی شده بود. هر دو مدل EQE به همراه EQS و نسخه شاسی بلند آن بر روی پلتفرم EVA مرسدس شکل گرفته‌اند که آزادی عمل بسیاری به مهندسین این شرکت می‌دهد. مرسدس بنز EQE از فاصله بین دو محور 3030، طول کلی 4864 و ارتفاع کلی 1686 میلیمتر بهره می‌برد که نسبت به مدل سدان در فاصله بین دو محور و طول کلی کوچکتر و تنها ارتفاع بیشتری دارد.


بنز EQE در چهار مدل 350، 350+، 500، AMG و در کارخانه آلاباما مرسدس بنز تولید خواهد شد (EQS SUV نیز در این کارخانه تولید می‌شود) که در نتیجه اولین بازاری که به آن دسترسی خواهد داشت آمریکا شمالی است. EQE در بدو ورود به بازار باید با رقبایی همچون تسلا مدل Y، ب‌ام‌و iX جدید و آئودی E-Tron که به زودی آپدیت می‌شود، دست و پنجه نرم کند که کار آسانی به نظر نمی‌رسد.


از نظر طراحی، بنز EQE مانند دیگر مدل‌های این سری از یک خط مشی و فرمت ثابت پیروی می‌کند. جلوپنجره مشکی (که عموما رادارها و سنسورها پشت آن قرار می‌گیرد)، فرم سیال بدنه، چراغ‌های عقب Edison (در اینجا کمی اصلاح شده)، چراغ‌های جلو (که با نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند) و سپر جلو برخی از این موارد هستند. فرم شیشه‌ها نسبت به EQS شکلی سنتی‌تر دارد و مانند آن مخروطی شکل نیست.


پک باطری 90.6 کیلووات ساعت که با سدان EQE مشترک است در کف خودرو نصب شده که محرک موتورهای این خودرو به حساب می‌آید. مرسدس تخمین می‌زند دور بردترین نمونه از EQE در چرخه WLTP با هربار شارژ 550 کیلومتر مسافت را طی کند. این عدد در چرخه EPA به 482 کیلومتر می‌رسد. نمونه سدان با هربار شارژ می‌تواند 660 کیلومتر مسافت طی کند که این اختلاف بین این دو مدل با توجه به فرم بدنه طبیعی خواهد بود. اگر این خودرو با شارژر DC 170 کیلووات شارژ شود، تنها 32 دقیقه زمان می‌برد تا باطری از 10 به 80 درصد برسد. 0 تا 100 این خودرو با شارژرهای دیواری خانگی 240 ولت، 9.5 ساعت زمان می‌برد.


EQE 350+ دارای یک موتور الکتریکی در قسمت عقب است که تنها چرخ‌های عقب را به گردش در می‌آورد. خروجی این موتور 288 اسب‌بخار قدرت و 565 نیوتن‌متر گشتاور است. مدل 350 4matic یک موتور دیگر در جلو اضافه می‌کند اما خروجی آن همچنان 288 اسب‌بخار خواهد بود اما گشتاور آن به 764 نیوتن‌متر می‌رسد. نسخه 500 از دو موتور و سیستم چهارچرخ محرک استاندارد بهره می‌برد و خروجی آن 536 اسب‌بخار قدرت و 858 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. خریداران اگر خواهان قدرت بیشتر هستند باید نمونه AMG را خریداری کنند که با استفاده از اینورتر‌های جدید AMG و موتورهای ارتقا یافته می‌تواند 617 اسب‌بخار قدرت و 950 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. درصورت انتخاب پکیج سفارشی AMG این اعداد به 677 اسب‌بخار قدرت و 999 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. با نصب این پکیح EQE می‌تواند طی مدت زمان 3.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نسخه ساده AMG 0.3 ثانیه کندتر خواهد بود.


سیستم تعلیق Airmatic با کمک فنر‌های 48 ولت فعال به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب می‌شود تا سرنشینان بهترین هندلینگ و کمترین بادی رول را تجربه کنند. این اولین خودرو الکتریکی مرسدس بنز است که از این سیستم استفاده می‌کند. وظیفه توقف بر عهده سیستم ترمز فولادی شش پیستون در جلو و تک پیستون عقب است. برای افرادی که می‌خواهند این خودرو را به پیست ببرند، روتور‌های کربنی به عنوان یک آپشن قابل سفارش خواهد بود.


رینگ‌های 21 اینچ به صورت استاندارد و 22 اینچ به صورت سفارشی قابل نصب هستند. نسخه‌های AMG با فرمان پذیری 9 درجه‌ای عقب عرضه خواهند شد که شعاع گردش را کمتر می‌کند.


داخل کابین، صندلی‌های ارتقا یافته همراه با روکش اسپرت از جنس چرم و آلکانترا و فرمان AMG استاندارد نصب شده است. اما در کل کابین با نمونه سدان یکسان خواهد بود و از دو نمایشگر 12.3 اینچ برای پشت فرمان و سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌کند. به عنوان آپشن خریداران می‌توانند از هایپر اسکرین 17.7 اینچ عمودی در مرکز استفاده کنند. فضای بار نسبت به سدان بهتر شده اما با ظرفیت 521 لیتر با صندلی و 566 لیتر با صندلی‌های خوابیده از تمام رقبا کمتر است.


مرسدس می‌گوید این خودرو در نیمه اول سال آینده به بازار خواهد آمد. ابتدا نمونه‌های استاندارد و ساده و سپس AMG به آنها اضافه می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه