شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دانگ‌فنگ E70
سومین عضو جدید سامانه حمل‌ونقل کشور

ایران‌خودرو پیش از این عرضه دو مدل لونا GRE و بستیون Nat در سامانه حمل‌ونقل عمومی کشور را در دستور کار قرار داده بود. حال در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از عضو جدید این خانواده که دانگ‌فنگ E70 است، رونمایی خواهد شد.

 

سومین عضو خانواده الکتریکی سامانه تاکسی‌رانی کشور یعنی دانگ‌فنگ E70، یک سدان تمام‌الکتریکی است که در حال حاضر در بازارهای چین و روسیه نیز فروخته می‌شود. این خودرو طول و عرض برابر با ۴۶۸۰ میلی‌متر و ۱۷۲۰ میلی‌متر دارد و ارتفاع و فاصله بین محورهای آن نیز به ترتیب ۱۵۳۰ میل‌متر و ۲۷۰۰ میلی‌متر است. فضای بار خودرو نیز به عدد تحسین‌برانگیز ۵۰۲ لیتر می‌‌رسد.

 

دانگ‌فنگ E70 از یک باتری لیتیومی ۵۰.۸ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که برای شارژ کامل، به ۸ تا ۹.۵ ساعت زمان نیاز دارد. با شارژ کامل، خودرو می‌تواند مسافتی برابر با ۳۵۱ کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت آن نیز به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در ۹.۹ ثانیه، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را طی می‌کند. پیشرانه الکتریکی خودرو قادر به تولید ۱۲۲ اسب بخار است و قدرت تولیدشده، توسط جعبه‌دنده تک‌سرعته مخصوص خودروهای الکتریکی به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. در محور جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در محور عقب از تعلیق توریسون بیم استفاده شده است.

 

در فضای داخلی دانگ‌فنگ E70، سیستم جهت‌یابی، پنل ابزار LCD، فرمان چندکابردی و قفل مخصوص صندلی کودک ایزوفیکس دیده می‌شود. راننده و سرنشین جلو از کیسه‌های هوا بهره می‌برند و امکان اتصال به سیستم عامل خودرو با استفاده از بلوتوث وجود دارد.

 

در جایگاه خودرویی که با هدف استفاده در سامانه حمل‌ونقل عمومی طراحی شده، انتظارات زیادی از دانگ‌فنگ E70 در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی وجود دارد. البته خوشبختانه خودرو به شکل قابل‌توجهی می‌تواند اکثر این نیازها را پاسخ دهد. علاوه بر موارد استانداردی مثل تهویه مطبوع، قفل مرکزی و از راه دور،‌ ورود و استارت بدون کلید، موارد پیشرفته‌تر دیگری مثل رادار پارکینگ، سیستم ترکشن کنترل، ترمز ضدقفل (ABS)، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی و سامانه ESP هم دیده می‌شوند. سیستم کمک‌رسان استارت در سربالایی نیز به شکل استاندارد در تمام نسخه‌ها حضور دارد اما از سیستم تشخیص نقاط کور در چند نسخه گران‌تر و مجهز‌تر خودرو استفاده شده است.

نظر دهید


در همین زمینه