شبکه‌های اجتماعی

عکس‌های Zeeker 009 مینی ون الکتریکی جیلی منتشر شد
اتومبیل فارسی - مینی‌ون الکتریکی زیکر009

تصاویر پیش از رونمایی اصلی لو رفت


یکی از مورد بحث‌ترین خودروهای حال حاضر بازار چین، مینی‌ون الکتریکی Zeeker است. بسیاری طراحی خارجی آن را می‌پسندند و از آن تعریف می‌کنند در حالی که برخی دیگر آن را مورد تمسخر قرار می‌دهند. بیشترین انتقاد به نمای جلو و سبک جلوپنجره آن وارد می‌شود که در عکس‌های جدید MIIT چین نمونه‌ای جدید با رنگ بدنه سفید دیده شده که جلوپنجره آن همرنگ بدنه بوده و با عکس‌هایی که پیش از این با جلوپنجره نقره‌ای رنگ منتشر شده بود متفاوت و صد البته زشت‌تر است.


نمای رو به رو شبیه به محصولات رولزرویس شده که در کنار آن 154 LED قرار دارد. چراغ‌های اصلی مانند ترند روز به روی سپر منتقل شده و تزئینات کنار آن در حالت عادی مشکی و در حالت سفارشی می‌تواند کرومی باشد.

 

نمای کناری بسیار تنومند و جذاب طراحی شده و به طور مثال خط زیر پنجره عقب و شیشه‌ای بودن ستون C این نما را از سادگی خارج می‌کند. نمای عقب جذاب‌ترین بخش این خودرو به حساب می‌آید، جایی که چراغ‌های LED متصل به هم مانند نمونه 001 وجود دارد. سقف پانوراما همراه با سانروف، یک اسپویلر کوچک در عقب، دوربین بزرگ روی سقف، دوربن عقب زیر لوگو زیکر، دوربین زیر قاب پلاک، دوربین زیر جلو پنجره، رادار سپر جلو و یک سنسور زیر نام 极氪 (جیک نام چینی این خودرو) از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.


Zeeker برند الکتریکی و زیر مجموعه جیلی به حساب می‌آید که اولین و تنها خودرو تولیدی آنها 001 سدان کوپه است که سال 2021 معرفی شد. 009 بر اساس پلتفرم و معماری SEA جیلی توسعه پیدا کرده که زیر بنای محصولاتی همچون لوتوس التره، زیکر 001 و پولستار 5 بوده است.


ابعاد این خودرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور برابر با 5209/2024/1856/3205 و وزن خودرو 2830 کیلوگرم است. ترکیب صندلی‌ها به صورت سه ردیف 2 تایی است تا شش سرنشین بزرگسال به راحتی در آن جا شوند. قوای محرکه این مینی‌ون دو موتور الکتریکی است که در مجموع 534 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند که برای چنین خودرویی عدد بسیار درشتی به حساب می‌آید. بیشینه سرعت Zeeker009 190 کیلومتر بر ساعت برآورد شده است. گمان می‌شود Zeekr همان پک باطری 100 کیلووات ساعت که بر روی 001 نصب شد را بر روی این خودرو قرار می‌دهد، زیرا شنیده‌ها حاکی از آن است که در چرخه NEDC بُرد مسافت 700 کیلومتر را به ثبت رسانده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه