شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کاویان K103
ورود کاریزان به سگمنت کم رقیب

خودروهای باری کوچک یکی از محبوب‌ترین خودروهای تجاری در کشورهای پرجمعیت است، برای مصارف شهری و جابه‌جایی بار با حجم کم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملا تا 4 تن بار پشتیبانی می‌کنند. در بازار ایران حق انتخاب کمی در این سگمنت خودروهای تجاری در دسترس است حالا اما شرکت کاریزان با برند کاویان با معرفی کامیونت K103 با کاربری‌های متفاوت پا به عرصه این دسته از خودروهای تجاری و کار گذاشته است و سعی کرده تا خلا موجود را با کاویان K103 دوگانه‌سوز پر کند.

 

کامیونت K103 به پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ با استاندارد آلایندگی یورو 5 با تکنولوژی DVVT و تایمینگ موتور با زنجیر و سیستم تزریق سوخت چند نقطه‌ای و کویل مستقل برای هر سیلندر مجهز است. پیشرانه کامیونت K103 پایه گازسوز در حالت CNG توان تولید 98 اسب‌بخار قدرت را داشته و در همین حالت 129 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند. همین پیشرانه در حالت استفاده از سوخت بنزین توان تولید 116 اسب‌بخار قدرت و حداکثر 152 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است.

 

جعبه دنده استفاده شده در کامیونت K103 از نوع دستی 5 سرعته جلو و تک دنده عقب است و از کلاچ روغنی بهره برده و عملکرد آن خشک است. سیستم تعلیق این کامیونت کوچک در محور جلو از نوع فنر پاربولیک سه لایه و سیستم تعلیق آن در محور عقب از نوع فنر پاربولیک پنج لایه به همراه میله موج‌گیر است. کاویان K103 از 6 حلقه لاستیک به همراه یک زاپاس برخوردار است.

 

از نظر ابعاد و اندازه K103 nv طول کلی بدون اتاق بار 5315 میلی‌متر، عرض و ارتفاع کابین تا سطح زمین به ترتیب 1650 و 2015 میلی‌متر، فاصله بین دو محور آن 2800 میلی‌متر، طول پشت اتاق تا انتهای شاسی 3350 میلی‌متر و مرکز محور عقب تا انتهای شاسی معادل 1327 میلی‌متر است. علاوه بر این وزن ناخالص کاویان K103 معادل 3700 کیلوگرم بوده و وزن خالص آن بدون اتاق بار 1660 کیلوگرم است که در نهایت ظرفیت فنی مجاز محور جلو 1750 کیلوگرم بوده و ظرفیت فنی مجاز محور عقب 3000 کیلوگرم است.

 

 

کامیونت K103 به ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای مجهز بوده و از سیستم‌کنترل الکتریکی پایداری، سیستم ضد قفل ترمز و سیستم ترمز اضطراری هوشمند برخوردار است. این کامیونت به امکاناتی همچون کابین فولادی، پوشش مخصوص ضد رنگ، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDWS)، دی‌لایت، چراغ مه شکن جلو و عقب شیشه بالابر برقی، بوق شهری، قفل مرکزی، سیستم تهویه مطبوع، آینه دید جلو، سیستم مولتی مدیا لمسی با انواع درگاه اتصال، شاسی نردبانی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، صندلی مجزا راننده با قابلیت تنظیم 120 درجه مجهز است.

نظر دهید


در همین زمینه