شبکه‌های اجتماعی

کانسپت وی با طراحی کلاسیک، پدیده نمایشگاه اتومبیل چنگدو
Automobile Farsi - WEY Retro SUV Concept

گریز گریت وال به 80 سال قبل

 

نمایشگاه اتومبیل نیویورک که قرار بود در چنین روزهایی برگزار شود، به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد. با این حال نمایشگاه اتومبیل چنگدو چین که تا سال‌های گذشته یک نمایشگاه محلی و تقریبا بدون رویداد مهم تلقی می‌شد، از امروز کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند و برگزار‌کننده‌های آن وعده داده‌اند رونمایی‌های دست اول بیشتری حتی نسبت نمایشگاه اتومبیل نیویورک داشته باشند. یکی از قدرتمندترین خودروسازانی که در این نمایشگاه حضور دارد، گروه گریت‌وال با تمام برندهایش است. چیزی که کنون از این برند منتشر شده، یک اتومبیل رترو (Retro) با برند پریمیوم وی است.


جرقه ساخت خودروهایی با استایل کلاسیک زمانی در گریت وال زده شد که «فیل سیمونز» برتانیایی به گروه پیوست. او در تابستان 2018 سمت طراح ارشد نمای بیرونی شرکت لندروور را ترک کرد تا کار خود را به عنوان مدیر طراحی هاوال و پس از آن سایر زیرمجموعه‌های گریت وال آغاز کند.


تا کنون استایل خودروهای کلاسیک تنها به خودروهای کانسپت گریت وال محدود شده است. یک سال پیش گریت وال چائوپای سدان توسط این شرکت ارائه شد و در بهاری که گذشت نیز یک مدل مفهومی با نام اورا پانک کت (Ora punk Cat) رونمایی شد که به خاطر شباهتش با فولکس واگن بیتل آلمانی، جنجال و حاشیه‌های فراوانی به پا کرد. حالا خودروی جدید گریت وال با استایل خودروهای کلاسیک، برند وی (WEY) را بر پیشانی دارد که به ساخت شاسی‌بلندهای گران قیمت شناخته می شود.


شاسی بلند نئوکلاسیک وی، استایلی شبیه به خودروهای اواخری دهه 30 و دهه 40 قرن بیستم دارد. هنوز اطلاعات دقیقی از این خودروی کانسپت منتشر نشده است، اما می‌توان المان‌های خودروهای کلاسیک اروپایی و آمریکایی را به خوبی در آن جست و جو کرد. مهم‌ترین المان آن را می‌توان جلوپنجره آن دانست که شباهت زیادی به پونتیاک دولوکس 1938 دارد. در نمای بیرونی این خودرو از چراغ‌های LED استفاده شده و کابین بسیار مجلل آن نیز که با تودوزی چرمی و گلدوزی‌های ابریشمی معروف شرق آسیا همراه شده، به سه نمایشگر و تجهیزات الکترونیکی مدرن مجهز شده است.

 

AutomobileFarsi Pontiac DeLuxe 1938

      پونتیاک دولوکس 1938

کاپوت بسیار بزرگ و عظیم الجثه این کانسپت که خودروهای دهه 40 را تداعی می‌کند، نتیجه اشتراک پلتفرم این کانسپت با شاسی‌بلندهای وی است که دارای موتورهای عرضی و سیستم محرک دیفرانسیل جلو هستند. بله، این شاسی بلند با طراحی رترو یک ماک آپ یا یک خودروی برقی نیست، بلکه یک خودروی واقعی با پیشرانه هیبریدی است. هر چند به نظر می‌رسد شانس آن برای تولید انبوه بسیار اندک باشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه