شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نسل جدید هنسی ولوسی رپتور
بر پایه نسل سوم

 

پیکاپ‌های سه محور با شش چرخ طرفداران خاص خود را دارند. اما تنها یک شرکت می‌تواند بهترین نوع آنها را تولید و عرضه کند و آن کسی نیست جز هنسی که حالا جدیدترین ولوسی رپتور را معرفی کرده است.


ولوسی رپتور 6x6 جدید بر پایه سومین نسل فورد F-150 رپتور توسعه پیدا کرده که در فوریه سال 2021 معرفی شد. برخلاف هنسی ولوسی رپتوردو محور که 600 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد، این نمونه 6 در 6 تنها 558 اسب‌بخار قدرت و 911 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. توان این مدل از نمونه دو محور کمتر اما گشتاور آن بیشتر و نسبت به مدل رپتور با 450 اسب‌بخار و 692 نیوتن‌متر گشتاور، پیشرفت بسیار زیادی داشته است.


منهای ارتقا پیشرانه، هنسی رپتور را با سیستم تعلیق فاکس و قفل دوگانه اکسل عقب ارتقا داد تا 50 درصد چسبندگی بیشتر و هندلینگ بهتری را به آن ببخشد. اکسل سوم به هنسی اجازه داد تا فضای بار را نیز ارتقا دهد و آن را از 1.67 به 2.4 متر افزایش دهد. این نمونه از رپتور استاندارد به لطف لیفت‌های سه اینچی، رینگ‌های 20 اینچ و لاستیک‌های 37 اینچ آفرود ارتفاع بیشتری دارد.


جان هنسی در خصوص این پیکاپ غول پیکر گفت: «همه چیز در تگزاس بزرگتر و سریع‌تر است و ولوسی رپتور6x6 گواه این موضوع خواهد بود. این آخرین پیشنهاد ما به طرفداران پیکاپ‌های 6 در 6 خواهد بود که در کنار قدرت توانایی‌های بسیار زیادی دارد.»


سری اول سفارشات این خودرو در ابتدا ماه جاری تحویل خریداران شد. قیمت این پیکاپ 399.950 دلار اعلام شده که شامل قیمت فورد F-150 رپتور پایه و تمام ارتقا‌های آن می‌شود. این خودرو دارای ضمانت 3 سال یا 36 هزار مایل خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه