شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - گوردون موری T.33 اسپایدر
قدرتمند با گیربکس دستی

 

لاین آپ گوردون موری اتوموتیو با معرفی T.33 اسپایدر گسترش پیدا کرد. این مدل همانطور که از پسوند آن مشخص است نسخه روباز T.33 کوپه محسوب می‌شود که به سرنشینان این اجازه را می‌دهد که از نوای دلنشین پیشرانه 12 سیلندر در هوای آزاد لذت ببرند.


سقف گوردون موری T.33 اسپایدر بر خلاف نمونه‌های روباز دیگر، به صورت دو تکه و از جنس کامپوزیت کربن است که در صورت عدم استفاده در محفظه جلو خودرو که ظرفیت 295 لیتر دارد نگهداری می‌شود. برای ساخت نسخه اسپایدر، گوردون موری ستون A را کمی عقب‌تر برده و برای ایمنی بیشتر سرنشینان، پشت سر آنها محافظ واژگونی تعبیه کرده است. پشت سر سرنشینان یک شیشه عرضی وجود دارد که به صورت الکترونیکی به پایین‌می‌آید تا گردش هوا صورت گیرد و صدای بیشتری از پیشرانه به کابین منتقل شود.


داخل کابین گوردون موری T.33 اسپایدر مانند T.33 کوپه طراحی شده و همچنان یک نمایشگر آنالوگ در مرکز قرار گرفته که دور موتور 12 هزار دور بر دقیقه را نشان می‌دهد. دو نمایشگر دیجیتال در دو سمت آن قرار گرفته که یکی از آنها وظیفه نمایش سرعت همراه با سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت اپل کار پلی و اندروید اتو وایرلس را بر عهده دارد و دیگری برای تنظیمات و کنترل تهویه مطبوع استفاده می‌شود. برای کاهش وزن، فرمان و صندلی‌ها از جنس فیبرکربن با تزئیانت چرم و آلکانترا ساخته‌شده‌اند و پدال‌ها و لیور گیربکس نیز از جنس آلومینیوم هستند. در کل وزن نسخه اسپایدر 18 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه کوپه است. مانند نسخه کوپه، اسپایدر نیز از سیستم PBLC بهره می‌برد که در این نسخه اصلاح شده و باعث می‌شود تا بهترین نیروی رو به پایین در کنار کمترین میزان درگ برای گوردون موری T.33 اسپایدر به دست آید.

 


قوای محرکه گوردون موری T.33 اسپایدر  اسپرت از نوع 12 سیلندر 3.9 لیتر تنفس طبیعی ساخت کازورث است که 607 اسب‌بخار قدرت و 451 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیرکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. زیر گوردون موری T.33 اسپایدر رینگ‌های آلیاژی 19 و 20 اینچ قرار گرفته که با تایرهای Michelin Pilot Sport 4 S پوشیده شده است. وظیفه توقف T.33 بر عهده ترمزهای شش پیستون عقب با دیسک 370 میلی‌متر و چهار پیستون جلو با دیسک 340 میلی‌متر خواهد بود.


گوردون موری تنها 100 دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد که به احتمال زیاد قیمتی افزون بر 1.7 میلیون دلار خواهد داشت.

 

نظر دهید