شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - Erebos X 
الهام گرفته شده از Vision Gran Turismo

 

مرسدس بنز سال 2013 کانسپتی به نام Mercedes AMG Vision Gran Turismo معرفی کرد که مانند دیگر نمونه‌ها جنبه مطالعاتی و تحقیق و توسعه داشت و به تولید نرسید. این خودرو پیش از اینکه به صورت کانسپت فیزیکی تولید شود، برای بازی Gran Turismo طراحی شده بود. سال 2017 این خودرو در فیلم لیگ عدالت به عنوان خودرو شخصی بروس وین ایفا نقش کرد. حالا پس از گذشت 10 سال، شرکتی دیگر با الهام گیری از این کانسپت ابر خودرو سفارشی ساخته که نام آن را Erebos X گذاشته است.


Erebos X رسما یک کپی از مرسدس بنز به حساب می‌آید که دقیقا از همان تناسبات، جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های باریک تهاجمی، گلگیرهای پُف کرده، درهای گالوینگ و گلخانه (گرین هاوس) بهره می‌برد. کابین نیز با فرمان yoke و کنترلرهای بیرون زده گرد دقیقا از مرسدس کپی شده که جای تعجب ندارد. تنها تفاوتی که خودرو برادران پارکر با نمونه اصلی دارد، اسپویلر بزرگ عقب، رینگ‌ها و رنگ بدنه متفاوت این خودرو است. سازنده در خصوص شاسی این ابر خودرو اطلاعاتی را منتشر نکرده و دقیقا مشخص نیست که این خودرو بر اساس SLS و یا حتی AMG GT ساخته شده یا از شاسی لوله‌ای دیگری استفاده کرده‌اند. این شرکت ادعا می‌کند که این خودرو از پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو بهره می‌برد که 835 اسب‌بخار قدرت دارد. با چنین میزان خروجی، این خودرو از مرسدس اصلی که 580 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد قدرتمندتر شده است.


برخی از اطلاعاتی که توسط شرکت منتشر شده شامل وزن 1.233 کیلوگرم، شتاب اولیه 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت می‌شود. این شرکت قصد دارد 10 دستگاه از Erebos X را به تولید برساند که هرکدام 1.5 میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

 

نظر دهید


در همین زمینه