شبکه‌های اجتماعی

لانچیا اپسیلون برای سال 2021 فیس‌لیفت شد
Automobile Farsi - 2021 Lancia Ypsilon facelift

به روزرسانی جزئی پس از ده سال

 

لانچیا امروز تنها پوسته‌ای از چیزی است که در گذشته بوده، با این حال این خودروساز ایتالیایی، با معرفی نسخه فیس‌لیفت اپسیلون از مرگ خود جلوگیری می‌کند.


چندی پیش نیز با ایجاد اتحاد استلانتیس، این گروه خودروسازی اعلام کرده بود که قصد دارد برند پر سابقه لانچیا را حفظ و آن را به شاخه پریمیوم خود تبدیل کند.

 

     بخوانید -»  لانچیا به برند پریمیوم اتحاد استلانتیس تبدیل می‌شود  


حالا به فاصله‌ای بسیار کم از انتشار این خبر، نسخه فیس‌لیفت لانچیا اپسیلون با تغییراتی نه چندان چشم‌گیر برای سال 2021 معرفی شده است؛ خودرویی که ده سال از نخستین معرفی آن در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2011 می‌گذرد.


تغییرات در نمای بیرونی لانچیا اپسیلون 2021، بسیار محدود است و شامل مجموعه سپر و جلوپنجره می شود. جلوپنجره نسبت به نسخه قبلی پهن‌تر شده و به جای خطوط افقی، شاهد نوارهای کرومی عمودی در آن هستیم. چراغ های جلو نیز با یک بازبینی جزئی، به چراغ‌های روشنایی روز مجهز شده است. تغییرات جزئی دیگری ماننده ورودی هوای متفاوت در پایین سپر و پالت رنگ اصلاح شده برای لانچیا اپسیلون در نظر گرفته شده است. در مجموعه رنگ‌های اپسیلون یک آبی جدید زیبا دیده می شود که احتمالا برگرفته از رنگ نشان لانچیا است.


در کابین لانچیا اپسیلون نیز شاهد تغییراتی مانند اضافه شدن یک نمایشگر 7 اینچی سرگرمی هستیم که با سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی سازگار است. این خودرو همچنین به فیلتر کابین جدیدی مجهز شده که مواد حساسیت زا ر تا 99 درصد کنترل می‌کند و سرعت رشد و تکثیر باکتری‌ها را تا 98 درصد کاهش می‌دهد.


در بخش قوای محرکه نیز شاهد بازبینی در موتورهای قابل عرضه هستیم که آلایندگی کم‌تری تولید می‌کنند. جزییات زیادی از این پیشرانه‌ها اعلام نشده است، با این حال می‌توان گفت یک موتور 1.2 لیتری با توان 68 اسب بخار و گشتاور 102 نیوتن‌متری در کنار یک موتور 0.9 لیتری با توان 84 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن‌متر پیش روی مشتری‌های این خودرو قرار دارد.


افزون بر این‌ها، یک پیشرانه هیبریدی که شامل یک موتور درون سوزی 1.0 لیتری بنزینی سه سیلندر، یک موتور الکتریکی و یک بسته باتری لیتیوم‌یونی می‌شود نیز برای این خودرو ارائه می‌شود. این مجموعه 70 اسب بخار قدرت و 92 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند که می‌تواند لانچیا اپسیلون را از حالت سکون در 14.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.
قیمت لانچیا اپسیلون از 15100 یورو آغاز می‌شود و برای اپسیلون گلد به 16700 یورو می‌رسد.

 

نظر دهید