شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد Edge L
نمایشگر داخلی 27 اینچ

 

ماه آگوست 2022 فورد اج اصلاح شده در وبسایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین و عکس‌های جاسوسی آن نیز ماه گذشته در فضای مجازی منتشر شد. حالا در فاصله‌ای کم از انتشار عکس‌های جاسوسی این شاسی بلند خانوادگی با نام Edge L در چین به صورت رسمی رونمایی شد.


فورد Edge L جانشین Edge Plus شد و به صورت 3+2+2 به بازار عرضه می‌شود. از نظر ابعاد، همانطور که در تصاویر می‌بینید این شاسی بلند با طول 5 متر، عرض 1.9 متر، ارتفاع 1.7 متر و فاصله بین دو محور 2.9 متر بزرگ به حساب می‌آید. نمای رو به رو فورد Edge L به واسطه جلو پنجره بزرگ با تزئینات عمودی و یک نوار LED که دو هدلایت را به یکدیگر وصل و نقش ابرو را بازی می‌کند جذاب و خشن به نظر می‌رسد. نمای کناری فرم باکسی دارد و با رینگ‌های 21 اینچ آلومینیومی، رنگ مشکی سقف، خطوط برجسته، دستگیره‌های مخفی و خط منحنی ستون C دیزاینی لوکس پیدا کرده است. نمای عقب هماهنگ با نمای رو به رو طراحی شده جایی که دقیقا فرم چراغ‌های عقب با گرافیک خطی داخل آن با هدلایت اصلی همخوانی دارد اما متصل به یکدیگر نیستند و به جای نوار نورانی در مرکز نوشته EDGE خودنمایی می‌کند.


فضای داخلی فورد Edge L نیز به همان اندازه که نمای خارجی جذاب و با وقار است، طراحی شده به خصوص داشبورد که از یک نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچ پشت فرمان در کنار نمایشگر 27 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار گرفته تا آن را شبیه به نمونه‌های Evos و Explorer بازار چین کند. از نظر امکانات رفاهی این شاسی بلند چیزی کم ندارد و مجهز به امبینت لایت، نمایشگر هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی بنگ اند اُلوفسن، سانروف پانوراما، صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم و بیش از 20 سیستم دستیار راننده و ایمنی دیگر است.


فورد دو نمونه از اج ال را به فروش می‌رساند که یکی از آنها از پیشرانه درونسوز بهره می‌برد که 249 اسب‌بخار قدرت و 279 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و دیگری از نوع هایبرید خواهد بود که 271 اسب‌بخار قدرت و 405 نیوتن‌متر گشتاور دارد. هر دو نمونه از گیربکس اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک استفاده می‌کنند. گفته می‌شود نمونه هایبرید با مخزن بنزین پر و باطری فول شارژ می‌تواند 1188 کیلومتر پیمایش داشته باشد.


این خودرو در نمایشگاه شنگهای پیش رو در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

نظر دهید


در همین زمینه