شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فراری 499P لمانز
با 680 اسب‌بخار قدرت

 

فراری پس از مدت‌ها با هایپرکار جدید خود پا به مسابقات WEC می‌گذارد. تیم فراری نام 499P را برای این هایپرکار انتخاب کرده که 499 نشان دهنده ظرفیت هر سیلندر در واحد سانتیمتر مکعب و P نشاندهنده پروتوتایپ است.


قوای محرکه این هایپرکار از نوع 6 سیلندر 3 لیتر توئین‌توربو است که همراه با یک موتور الکتریکی نصب شده در جلو 680 اسب‌بخار قدرت (استاندارد خروجی پیشرانه FIA برای مسابقات) تولید می‌کند. این خروجی توسط گیربکس هفت سرعته سکوئنشال به چرخ‌ها منتقل می‌شود. موتور الکتریکی نیروی خود را از باطری 900 ولت با تکنولوژی برداشته شده از F1 (قابلیت شارژ باطری با استفاده از ترمز) می‌گیرد. پیشرانه درونسوز اگرچه از ساختار 120 درجه 296 GTB GT3 استفاده می‌کند اما شبیه به آن نیست.


فردیناندو کانیزو رئیس طراحی و توسعه بخش موتور اسپرت آتیویتا اسپورتیو جی‌تی (Attivita SportiveGT) فراری در خصوص این پیشرانه گفت: «این پیشرانه از نظر ساختار به طور کلی متفاوت است و تنها دلیل انتخاب پیشرانه شش سیلندر، ابعاد جمع و جور و سبک وزن بودن آن بود.»

 


فراری 499P که در فینالی موندیالی (Finali Mondiali) ایمولا رونمایی شد از طرح بدنه Daytona SP3 و نشانه‌های قرمز و زرد 312PB که در اوایل دهه 1970 مسابقه می‌داد استفاده می‌کند. دو خودرو شرکت‌کننده از شماره‌های 50 و 51 استفاده می‌کنند که اولین شماره نشان دهنده گذشته نیم قرن از آخرین مسابقه فراری در سطح بالای لمانز است و دیگری حکایت از نشان سمبلیک برای خودروهای برنده ریسینگ این شرکت دارد.


فراری 499P بیش از 12 هزار کیلومتر تست شده و تا قبل از پایان سال به تاید نهایی می‌رسد. اولین رونمایی در اواسط مارچ 2023 و در افتتاحیه مسابقه سیبرینگ 1000 خواهد بود.

 

 

 

نظر دهید