شبکه‌های اجتماعی

نگاهی به نسخه فیس‌لیفت مرسدس بنز کلاس E
Automobile Farsi - 2021 Mercedes-Benz E Class

رونمایی آنلاین مرسدس از محصول جدیدش

بحران کرونا دامن‌گیر یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سالانه‌ صنعت خودرو نیز شد و نمایشگاه اتومبیل ژنو 2020 را به تعطیلی کشاند، اما این تعطیلی نتوانست خودروسازان بزرگ دنیا را از معرفی محصولاتشان که بخش بزرگی از بودجه‌های تحقیق و توسعه خود را صرف آن‌ها کرده‌اند، باز دارد. شرکت‌های بزرگ فعال در این صنعت به صورت آنلاین به رونمایی و معرفی محصولات تازه خود پرداخته‌اند که مرسدس‌بنز نیز یکی از آن‌ها است. نسل حاضر کلاس E مرسدس،‌ که با کد W213 می‌شناسیم و از سال 2017 وارد بازار شده است، رنگ و روی تازه‌ای به خود گرفته و با تغییرات فنی و ظاهری قابل توجه‌ای در قالب نسخه فیس‌لیفت امروز به طور رسمی معرفی شد.


تغییرات ظاهری فیس‌لیفت W213
شاید برجسته‌ترین تغییر ظاهری این مرسدس‌بنز را بتوان در نمای جلوی آن که از جلوپنجره‌ای CLS شکل و بخش انتهایی کشیده‌تر آن بر شمرد. دو خط برجسته روی کاپوت این اتومبیل جلوه اسپرت‌تری به آن بخشیده و حتی مدل‌های پایه E 350 را به نسخه‌های  AMG شبیه‌تر می‌کند. در انتها نیز در صندوق، چراغ‌ها و سپر نمای تازه‌ای به E جدید بخشیده‌اند. مرسدس‌بنز همچنین خبر از گزینه‌های تازه‌ای برای رنگ بدنه این خودرو می‌دهد که طیف رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای آن را کامل‌تر می‌کند. برای تریم فضای کابین فیس‌لیفت E کلاس از این پس قدرت مشتریان مرسدس‌بنز قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت.


پیشرانه و سیستم انتقال قدرت کلاس E 2021
برای نسخه‌های E 350 و E 350 4Matic پیشرانه پایه 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر با خروجی 255 اسب بخار و 370 نیوتن‌متر در نظر گرفته شده است که نیروی تولیدی را از طریق محور محرک عقب یا چهارچرخ محرک و به واسطه جعبه‌دنده 9 سرعته 9جی‌ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند.
E 450 4Matic  در  مدل جدید 2021 از پیشرانه‌ کاملا جدیدی سود می‌برد، اما این پیشرانه تازه از نظر قدرت و گشتاور تولیدی مشابه نمونه قبلی است. این پیشرانه از نوع شش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر است که به همراه سامانه تقویتی EQ مرسدس‌بنز جایگزین نمونه شش سیلندر V شکل قبلی می‌شود. قدرت و گشتاور E 450 4Matic جدید مثل گذشته به ترتیب 362 اسب بخار و 490 نیوتن‌متر است.
نسخه هیبریدی E 350e که حرف e انگلیسی نشانه تمایز آن از نسخه بنزینی عادی است برای نخستین بار با مدل 2021 در بازار خودرو آمریکا عرضه خواهد شد.
مشتریان مدل 2021 مرسدس‌بنز کلاس E در فضای داخلی کابین با انتخاب‌های متنوع‌تری برای تریم و سامانه اطلاعات سرگرمی جدیدی مواجه خواهند شد. فرمان جدید سامانه کنترلی لمسی جدید MBUX، فرمان جدید و رنگ‌ها و مواد تازه برای پوشش‌های داخل کابین و تودوزی اتومبیل در این مدل در نظر گرفته شده است.
قیمت‌ مدل 2021 مرسدس کلاس E هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود که تفاوت چندانی با گذشته نداشته باشد. تحویل مدل‌های جدید توسط نمایندگی‌های این خودروساز آلمانی از پایان سال جاری میلادی شروع خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه