شبکه‌های اجتماعی

هیوندای مایسترا 2021 رونمایی شد
اتومبیل فارسی - هیوندای مایسترا 2021

سدان اختصاصی هیوندای برای چین


همه‌گیری ویروس کرونا تعداد زیادی از نمایشگاه‌های خودرویی که در سراسر جهان برگزار می‌شد را متوقف کرد، با این حال در این بین نمایشگاه اتومبیل گوانگژو برگزار شد و هیوندای از این فرصت استفاده کرد تا نسل جدید هیوندای مایسترا را رونمایی کند.


نسل جدید هیوندای مایسترا یک سدان متوسط است که به طور اختصاصی برای بازار چین طراحی شده و از سال آینده وارد بازار خواهد شد.
هیوندای مایسترا، طراحی متفاوتی نسبت به محصولات جهانی هیوندای دارد و بیش‌تر با الگوهای محصولات محلی آن شرکت مانند کرتا هم‌سو است. با این حال جلوپنجره بزرگ کرومی و LED‌های متصل به هم در نمای عقب، المان‌هایی است که از محصولات جهانی این شرکت به ارث رسیده است.


هیوندای ماسترا دارای طول 4780 میلی‌متر، عرض 1815 میلی‌متر و ارتفاع 1460 میلی‌متر استو فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2770 میلی‌متر است. این اندازه‌ها نشان می‌دهد مایسترا اندکی از هیوندای سوناتا کوچک‌تر است، اما هیوندای ادعا می‌کند این خودرو بهترین فضای داخلی را در کلاس خود دارد.
درون کابین دو نمایشگر 12.3 اینچی پیش‌روی راننده قرار گرفته تتا اطلاعات مربوط به رانندگی و سرگرمی را دریافت کند. دیگر تجهیزات این خودرو شامل سانروف پانوراما و مجموعه‌ای چشم‌گیر از سیستم‌های کمک راننده می‌شود. سیستم کمکی پیش‌گیری برخورد از روبه‌رو، دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل منطبق با سامانه ناوبری، هشدار ترافیک پشت سر و نمایش نمای کلی از خودرو، برخی از این سیستم‌های کمکی است.


یک پیشرانه 1.8 لیتری برای مدل پایه هیوندای مایسترا در نظر گرفته شده 141 اسب بخار و 176 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این یک نمونه 1.5 لیتری توربوشارژ با توان 168 اسب‌بخار و گشتاور 253 نیوتن‌متر پیش روی مشتری‌ها قرار دارد.
در کنار موتور‌های بنزینی، یک نسخه الکتریکی نیز برای هیوندای مایسترا در نظر گرفته شده که با مجموعه باتری‌های 56.5 کیلووات ساعتی و موتوری 181 اسب بخار نیرو و 310 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، ارائه می‌شود. این مدل با هر شارژ می‌تواند 520 کیلومتر را طی کند و می‌تواند تنها در 40 دقیقه بین 30 تا 80 درصد شارژ شود. شارژ کامل این خودرو در حالت شارژ آهسته حدود 9.5 ساعت طول می‌کشد.

نظر دهید


در همین زمینه