شبکه‌های اجتماعی

فردا SX5 با موتور توربو و امکانات بیشتر
اتومبیل فارسی - فردا SX5 توربو

کراس‌اوور فردا موتورز تا پایان سال به روز رسانی می‌شود

 

محمدرضا آریان نژاد، مدیر بازاریابی شرکت خودروسازی فردا موتورز در نمایشگاه تهران از عرضه نسخه جدید فردا SX5 تا پایان سال جاری خبر داد. فردا SX5 جدید با یک پیشرانه توربوشارژ، جعبه دنده جدید و امکانات بیشتر مجهز خواهد شد.


فردا SX5 در حال حاضر با یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن متر در بازار ایران عرضه می‌شود و نیروی موتور آن توسط یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.


هنوز جزییات چندانی از ویژگی‌های جدید فردا SX5 توربو اعلام نشده است، اما به گفته مدیر بازاریابی این شرکت، موتور و گیربکس آن با فردا T5 متفاوت است. فردا SX5 در بازارهای دیگر با یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ (4A91T) با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر نیز عرضه می‌شود و این احتمال وجود دارد که فردا موتورز این موتور را برای آن در نظر گرفته باشد.


فردا SX5 یک کراس‌اوور متوسط با طول، عرض و ارتفاع 4515، 1812 و 1725 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2720 میلی‌متر است. با این حال فرم نسبتا جعبه‌ای آن موجب شده فضای کابین بسیار جاداری داشته باشد.


هنوز زمان دقیق فردا SX5 توربو اعلام نشده، اما باید در نیمه دوم سال 1401 منتظر نسخه جدید این خودرو باشیم. فردا SX5 جدید قرار است به صورت موازی در کنار تیپ کنونی این خودرو به بازار عرضه شود.

 

نظر دهید