شبکه‌های اجتماعی

دانگ‌فنگ ایولوس یی‌ژوآن مکس رونمایی شد
اتومبیل فارسی - دانگ فنگ ایولوس یی‌ژوان مکس

اولین محصول بر پایه پلتفرم جدید


دانگ فنگ یک سدان کامپکت نه چندان گران به نام ایولوس یی‌ژوان (Aeolus Yixuan) در سبد محصولات خود دارد. خودرویی که پیش از هر چیز تلفظ سخت نام آن جلب توجه می‌کند. این سدان 4660 میلی‌متری که ظاهرا بهمن موتور نیز برنامه عرضه آن در بازار ایران را دارد، بر اساس پلتفرم CMP گروه PSA طراحی شده است. (دانگ فتگ برای سال‌های زیادی از سهام‌داران PSA بود و هر چند برای شکل‌گیری اتحاد استلانتیس مجبور به فروش بخش زیادی از سهام خود شد، اما همچنان در استلانتیس سهم دارد.)


حالا دانگ فنگ یک سدان بزرگ‌تر را با نام دانگ فنگ ایولوس یی‌ژوان مکس رونمایی کرده که اگرچه از نظر ظاهری شباهت زیادی به یی‌ژوان دارد، اما از نظر فنی هیچ اشتراکی با آن ندارد و بر اساس پلتفرم کاملا جدید گروه دانگ فنگ طراحی شده است. با این حال به نظر می‌رسد بدنه بر اساس ونوسیا D60 شکل گرفته است.


ایولوس یی‌ژوان مکس بر پایه پلتفرم DSMA (Dongfeng Superior Modular Architecture) شکل گرفته است، پلتفرمی هر چند دانگ فنگ مدعی است توسط مهندسان خودش طراحی و توسعه داده شده است، اما حقیقت این است که این همان پلتفرم CMP است که در چین تغییراتی را پشت سر گذاشته است. با این حال فهرست ویژگی‌های مشخص شده به هیچ وجه بد نیست. پلتفرم DSMA اکنون به سیستم تعلیق مستقل در عقب و سیتم الکترونیک مدرن مجهز شده و در آینده با سیستم‌های هیبریدی و سیستم خودران سطح 3 سازگار خواهد شد.


دانگ‌فنگ ایولوس یی‌ژوآن مکس از نظر انداره به فولکس واگن پاسات اروپایی نزدیک است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4797، 1870 و 1475 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2770 میلی‌متر است. بزرگ‌ترین اندازه رینگ درنظر گرفته شده برای این خودرو 17 اینچ است که در برابر بدنه بسیار بزرگ آن کوچک به نظر می‌رسد. تمام تجهیزات روشنایی این خودرو دیودی است و در فهرست امکانات آن می توان سانروف پانورامیک را مشاهده کرد.


دانگ‌فنگ ایولوس یی‌ژوآن مکس در حال حاضر تنها یک موتور دارد. همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، حجم این موتور 1.5 لیتر و مجهز به سیستم توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم است. با این حال بازدهی این موتور کوچک قابل ستایش است. 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور در ترکیب با یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه ساخت گترگ به این سدان اجازه می‌دهد تا سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. در آینه یک نسخه هیبریدی به این خودرو اضافه خواهد شد که یک موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی قرار می‌گیرد و 120 اسب بخار به نیروی تولیدی آن اضافه خواهد کرد.


تولید دانگ‌فنگ ایولوس یی‌ژوآن مکس آغاز شده و با قیمت 15000 دلار در دسترس مشتری‌ها است. دانگ فنگ قصد دارد در آینده طیف کاملی از محصولات خود را بر پایه پلتفرم DSMA تولید کند که شامل کراس‌اوور و مینی‌ ون نیز می‌شود.

 

نظر دهید