شبکه‌های اجتماعی

  • عکاس: روزبه نوروزیان
فردا 511؛ محصول جدید فردا موتورز رونمایی شد + قیمت
اتومبیل فارسی - فردا 511

یک سدان اقتصادی جذاب آماده ورود به بازار

 

شرکت خودروسازی فردا موتورز پس از عرضه دو کراس‌اوور فردا SX5 و فردا SX6، حالا یک سدان اقتصادی را به عنوان سومین محصول خود رونمایی کرده که با نام فردا 511 وارد بازار ایران خواهد شد.
فردا 511 با طراحی ظاهری و داخلی جذاب، مشخصات فنی مناسب و لیست بلند امکانات رفاهی و ایمنی خود، به رقیبی قدرتمند در این کلاس تبدیل خواهد شد.


ابعاد و طراحی فردا 511

فردا 511، سدان تازه نفس فردا موتورز یک خودرو در کلاس B+ محسوب می‌شود که دارای طول، عرض و ارتفاع 4390، 1725 و 1490 میلی‌متری است. یک سدان نسبتا کوچک که از نظر اندازه می‌توان آن را با سایپا شاهین، جک J4 و ایکو تارا مقایسه کرد. فردا 511 با فاصله بین دو محور 2535 میلی‌متر می‌تواند فضای کافی برای 5 سرنشین را فراهم کند.


در طراحی صندلی‌های فردا 511، موارد مرتبط با ارگونومی در نظر گرفته شده است تا راحتی راننده و سرنشینان حتی در مسافت‌های طولانی تامین شود ضمن آنکه وجود حاشیه‌های صندلی باعث افزایش پایداری جانبی راننده و سرنشین در زمان حرکت می‌شود. در کنار این‌ها وجود زیر آرنجی در کنسول وسط هم به افزایش راحتی راننده کمک می‌کند. صندلی‌ها با پوشش پارچه‌ای علاوه بر زیبایی، راحتی را هم برای سرنشینان فراهم کند.
مهم ترین ویژگی فردا 511 را می‌توان طراحی به‌روز و پویای بیرونی آن است، موردی که بدون شک به‌سرعت آن را در جایگاهی بالاتر از رقبایش در بازار قرار می‌دهد. جلوپنجره بزرگ به همراه چراغ‌های کشیده شده تا روی گلگیرها علاوه بر این که نمای اسپرتی به خودرو داده، آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و این مساله در نمای عقب و کشیدگی چراغ‌ها در این بخش هم دیده می‌شود.

 

AutomobileFarsi Farda 511 Changanalsvin 2


این طراحی به‌روز و جذاب را می‌توان در داخل کابین خودرو هم دید، جایی که با حفظ ارگونومی و قابلیت دسترسی به تمام امکانات داخلی، شاهد یک طراحی مدرن هستیم ضمن آنکه متناسب با رنگ آبی لوگو خودروسازی فردا، رگه‌هایی از رنگ آبی در کنسول میانی خودرو هم دیده می‌شود.
راننده در پشت فرمان سدان فردا 511 قطعا راضی خواهد بود چراکه از یک‌سو صندلی به‌خوبی او را در بر می‌گیرد و در عین حال فضای کافی را در اختیار او قرار می‌دهد و از طرف دیگر وجود فرمان با طراحی اسپرت و طرح D شکل کمک می‌کند پشت فرمان راحت‌تر باشد.

 

موتور و گیربکس فردا 511

فردا 511 به‌عنوان جدیدترین محصول فردا موتورز از موتور 1.5 لیتری با توان 106 اسب بخار بهره می‌برد. موتور مورد استفاده در فردا 511 دارای دو مزیت "آلایندگی پایین" و "مصرف سوخت اقتصادی" اقتصادی است. در کنار این قدرت و گشتاور مناسب برای این کلاس فراهم کند به‌گونه‌ای که موتور این خودرو می‌تواند الزامات سطح آلایندگی EURO 5 را پشت سر بگذارد و با مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در ‌صد کیلومتر مصرف سوخت اقتصادی و مناسبی را فراهم کند. بخشی از این صرف سوخت اقتصادی به طراحی جدید و به‌روز موتور بازمی‌گردد اما در کنار این، وجود یک سیستم کمکی با نام سیستم هوشمند صرفه‌جویی در سوخت (STT) باعث می‌شود خودرو در همه شرایط بتواند مناسب‌ترین مصرف سوخت را در کنار بهترین عملکرد فنی ارائه دهد.


خودرو فردا 511 در زمینه قوای محرکه عملکردی پیشرو در کلاس سدان‌های ایران داشته و با بهره‌گیری از گیربکس دو کلاچه (DCT) اتوماتیک، ترکیبی از راحتی گیربکس‌های اتوماتیک و تعویض دنده‌های سریع را ارائه می‌دهد. این گیربکس از سوی فردا موتورز با عنوان WDCT معرفی شده است و علت این نام‌گذاری وجود قابلیت ویژه‌ای بر روی گیربکس این خودرو است که باعث عملکرد روان و ثابت گیربکس خودرو جهت افزایش رفاه سرنشینان می‌شود.


گیربکس مورد استفاده در فردا 511، نمونه 5 سرعته اتوماتیک دو کلاچه است و نیرو با به محور جلو این خودرو منتقل می‌کند. مزیت استفاده از گیربکس دو کلاچه یا DCT، تعویض سریع دنده‌ها و جلوگیری از اتلاف نیرو در مقایسه با دیگر گیربکس‌های اتوماتیک است.

 

امکانات رفاهی فردا 511

در زمینه امکانات رفاهی، محصول جدید فردا موتورز با دست پر به میدان آمده تا بتواند راحتی و آسایش را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.
سیستم مالتی مدیا فردا 511 از طریق یک صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچ اطلاعات لازم را به راننده می‌رساند. افزون بر این از طریق اتصال بلوتوث می‌توان آن را به تلفن همراه نیز متصل کرد تا از این طریق قابلیت پخش فایل‌های تلفن همراه سرنشینان نیز بر روی سیستم صوتی خودرو وجود داشته باشد ضمن آنکه امکان اتصال USB نیز فراهم است. همین صفحه نمایش به دوربین عقب خودرو نیز متصل است و با نمایش خطوط راهنما روی صفحه نمایشگر به راننده کمک می‌کند.

 

AutomobileFarsi Farda 511 Changanalsvin 51


فرمان خودرو با نیروی کمکی برقی پشتیبانی می‌شود و به این ترتیب در زمان رانندگی در ترافیک شهری کاملا نرم است تا موجب خستگی راننده نشود اما در زمان تردد در جاده‌ها و با سرعت بالا، فرمان اندکی سفت‌تر می‌شود تا راننده کنترل بهتری بر خودرو داشته باشد. علاوه بر این امکان کنترل سیستم صوتی خودرو نیز از طریق فرمان وجود دارد. فرمان این خودرو قابلیت تنظیم در ارتفاع را دارد تا به این ترتیب افراد با قامت‌های متفاوت به‌راحتی بتوانند بر فرمان مسلط شوند.


سیستم تعلیق فردا 511 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است. همچنین فردا موتورز برای این خودرو ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز کاسه‌ای برای عقب در نظر گرفته است که به سیستم‌های کمکی ABS و EBD مجهز شده است است. علاوه بر این برنامه کنترل پایداری (ESP) و سیستم کمکی حرکت در سربالایی نیز در این خودرو به کار گرفته شده است.


رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی 15 اینچی برای فردا 511 در نظر گرفته شده است. علاوه بر این می توان به سیستم چند رسانه‌ای، کنترل تهویه مطبوع دیجیتالی با فیلتر هوای مجزا، نمایش دمای داخل خودرو، سانروف برقی، دو کیسه هوا، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، پوشش پارچه برای صندلی‌ها، چراغ‌های راهنما روی آینه‌های کناری و چراغ روشنایی روز به عنوان مهم‌ترین تجهیزات این خودروی ارزان قیمت اشاره کرد.
چراغ هدایت مسیر و اتولایت، آیینه‌های جانبی تاشو با تنظیم برقی، طراحی ارگونومیک صندلی‌ها و سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer) از دیگر امکانات سدان جدید فردا موتورز است.

 

AutomobileFarsi Farda 511 Changanalsvin 47


فردا 511 در بازار ایران

خودروسازی فردا قصد دارد سدان خود را در بازه قیمتی 400 تا 450 میلیون‌تومان روانه بازار کند. با قرارگیری فردا 511 در این بازه قیمتی می‌توان آن را در برابر خودروهایی مانند ایکو دنا پلاس توربو اتوماتیک دید. علاوه بر این ام‌وی‌ام 315 پلاس اتوماتیک نیز می‌تواند به عنوان یک رقیب غیر مستقیم برای فردا 511 مطرح باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه فردا 511 و فردا موتورز می‌توانید به وبسایت www.fardaco.com مراجعه کنید.

 

نظر دهید