شبکه‌های اجتماعی

ام‌وی‌ام 315 پلاس اتوماتیک، هاچ‌بک جدید مدیران خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟
اتومبیل فارسی - ام‌وی‌ام 315 پلاس اتوماتیک

تغییرات گسترده برای کهنه‌کار چینی

ام‌وی‌ام 315 دهمین سال حضور خود در بازار ایران را می‌گذراند. از سال 1390 که مدیران خودرو این هاچ‌بک نه چندان کوچک را در بازار ایران عرضه کرده، تغییرات و به روز‌رسانی‌های قابل توجه‌ای را تجربه کرده است. ام‌وی‌ام 315 زمانی وارد بازار شد که تولید فولکس‌واگن گل متوقف شد و پژو 206 و مشتق‌های آن، یکه تاز بازار‌ هاچ‌بک‌های کلاس B در ایران بودند.
ام‌وی‌ام 315 هرچند در ابتدا سهم زیادی از بازار پژو 206 را از آن خود نکرد، اما راه را برای ورود به این بازار باز کرد. یکی از عوامل که به ام‌وی‌ام 315 اجازه داد تا مانند دیگر رقبا زود از میدان خارج نشود، به روزرسانی‌های به هنگام آن بود.

 

تغییرات ظاهری ام‌وی‌ام 315 پلاس
ام‌وی‌ام 315 یک فیس‌لیفت اساسی را که شامل تغییر کامل نمای جلو و داشبورد و اصلاح نمای عقب آن بود تجربه کرد و پس از آن با موج ورود کراس‌های کوچک یک تغییر دیگر و جزئی را تجربه کرد که با نام ام‌وی‌ام 315S شناخته می‌شود.
حالا مدیران خودرو در میانه سال 1399 فیس‌لیفت جدید از این خودرو را با نام ام‌وی‌ام 315 پلاس وارد نمایندگی‌های خود کرده است. حجم تغییرات در ام‌وی‌ام 315 پلاس نزدیک به فیس‌لیفت اول آن است. مجموعه‌ سپرهای جلو و عقب، جلوپنجره و کاپوت در نمای بیرونی تغییر کرده است. این تغییرات موجب شده ام‌وی‌ام 315 پلاس هنگام برخورد با عابر پیاده آسیب کم‌تری به عابر وارد کند. نمای داخل ام‌وی‌ام 315 پلاس عینا همان چیزی است که پیش از این در ام‌وی‌ام X22 شاهد بودیم. این بار مدیران خودرو در بخش امکانات و ویژگی‌های فنی نیز تغییراتی را تدارک دیده است.
تغییرات نمای بیرونی موجب شده ام‌وی‌ام 315 پلاس تغییراتی را در ابعاد تجربه کند. طول این خودرو از 4188 به 4213 میلی‌متر رسیده و عرض آن نیز به دلیل استفاده از آینه‌های کناری ام‌وی‌ام X22 از 1686 به 1693 میلی‌متر افزایش یافته است. با این حال فاصله بین دو محور بدون تغییر (2527 میلی‌متر) باقی مانده است.

 

AutomobileFa MVM 315 Plus Hyundai i20 2


نکته جالب توجه در مورد ام‌وی‌ام 315 پلاس این است که با وجود این که مراحل طراحی و توسعه آن در چری چین انجام شده، ایران نخستین بازاری است که میزبان چهره جدید آن است. البته چری قصد دارد این فیس‌لیفت را در دیگر بازارهای صادراتی خود نیز عرضه کند. به طور کلی می‌توان گفت طراحان ام‌وی‌ام 315 پلاس، از الگوهای هندسی برای طراحی این فیس‌لیفت استفاده کرده‌اند و البته در نمای جلو برای طراحی ورودی‌های هوا، هیوندای i20 سال 2015 را الگو قرار داده‌اند. یک نوار کرومی دور ورودی هوای بزرگ و مستطیل شکل ام‌وی‌ام 315 پلاس قرار دارد تا جلوه لوکس‌تری به این خودرو بدهد. این قطعه‌های کرومی را می‌توان زیر پنجره‌ها و البته روی دستگیره‌ درها نیز جست‌ و جو کرد که البته در نمای عقب نیز به شکل خروجی‌های اگزوز فیک ظاهر شده است.
در نمای داخلی حتی زنگ تزیینات نیز مانند ام‌وی‌ام X22 نارنجی است و بخش‌هایی از داشبورد برای جذابیت بیش‌تر با طرح لانه‌زنبوری همراه شده است. صندلی‌های و درها با پوشش چرم مصنوعی دو رنگ نارنجی مشکی و دوخت اسپرت همراه است که بخش‌هایی از آن با تزیینات نقره‌ای تکمیل شده است. نشانگر‌های پشت فرمان نیز به سبک محصولات جدیدتر این شرکت در آمده که عقربه‌ها خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند.

 

ویژگی‌های فنی
این برای نخستین بار است که مدیران خودرو ام‌وی‌ام 315 پلاس را با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌کند. البته چری در این بخش نیز هزینه چندانی متحمل نشده، چرا که موتور و جعبه دنده ام‌وی‌ام 315 پلاس نیز پیش از در مدل X22 ارائه شده بود. ام‌وی‌ام 315 پلاس با یک موتور 1.5 لیتری 107 اسب‌بخاری با گشتاور 140 نیوتن‌متر، نیرو را به وسیله یک جعبه دنده 4 سرعت خودکار به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این تغییرات و آپشن‌هایی که به آن اشاره می‌کنیم، موجب شده وزن ام‌وی‌ام 315 پلاس نسبت به نسخه قبلی 75 کیلوگرم افزایش داشته باشد و به 1285 کیلوگرم برسد. با وجود این افزایش وزن، ام‌وی‌ام 315 پلاس، با مصرف 7.3 لیتری همچنان خودرویی کم‌مصرف در بازار ایران محسوب می‌شود.

 

امکانات و تجهیزات ام‌وی‌ام 315 پلاس
در این بخش نیز مدیران خودرو امکانات جدید را به ام‌وی‌ام 315 پلاس اضافه کرده است. سانروف برقی دو حالته، فرمان برقی، کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، نمایشگر لمسی 8 اینچی به همراه GPS، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، سنسور پارک و دوربین دنده عقب امکانات جدید ام‌وی‌ام 315 پلاس هستند. ترمزها همچنان در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای است. رینگ‌های 15 اینچی آلیاژ آلومینیوم آن با طرحی جدید که ظرافت بیش‌تری نسبت به قبل دارد، جایگزین شده است.

 

ام‌وی‌ام 315 پلاس در بازار ایران
مدیران خودرو زمانی ام‌وی‌ام 315 را با جعبه دنده اتوماتیک به بازار معرفی کرد که رقیب‌های اصلی آن یعنی برلیانس H320، دانگ‌فنگ H30کراس و رنو ساندرو، بازار را ترک کرده‌اند. با این تفاسیر می‌توان نزدیک رقیب ام‌وی‌ام 315 پلاس را پژو 207i اتوماتیک دانست. نبود رقبای اصلی به مدیران خودرو این اجازه را می‌دهد تا با خیالی آسوده‌تر سهم خود را در بازار هاچ‌های سگمنت B افزایش دهد. ام‌وی‌ام 315 پلاس با گارانتی 3 ساله و قیمت 290 میلیون تومان فروخته می‌شود و به تازگی وارد نمایندگی‌های فروش مدیران خودرو شده است.

نظر دهید


در همین زمینه