شبکه‌های اجتماعی

همه چیز درباره دی‌اس جدید رییس جمهور فرانسه
Automobile Farsi - DS 7 Crossback Elysee

کراس‌اوور زره پوش با رنگ آبی جوهری

 

فرانسوی‌ها با وجود این که در ساخت خودروهای سلطنتی بازیگران قهاری ندارند، اما هموار از خودروهای با نشان فرانسوی در ناوگان تشریفاتی و ریاست جمهوری خود استفاده می‌کنند. امانوئل مکرون نیز در دوره ریاست جمهوری خود همین روند را ادامه داد و از خودروهایی مانند پژو 5008 و رنو اسپس برای حمل و نقل استفاده می‌کند. سال 2017 نیز زمانی که او تازه وارد کاخ ریاست جمهوری فرانسه شده بود، از یک دی‌اس 7 کراس‌بک استفاده کرد که با تعدادی قطعه تزیینی و سانروف بزرگ از نمونه‌های تجاری متمایز می‌شد. اما حال دی‌اس تغییراتی گسترده‌تر را برای خودروی ریاست‌جمهوری این کشور تدارک دیده است.


این بار نیز دی اس‌ 7 کراس بک برای خودروی ریاست جمهوری برگزیده است، اگرچه این بار تغییرات چشم‌گیرتر از گذشته هستند. اولین تغییر بسیار مهم در این خودرو، استفاده از سیستم تمام چرخ محرک و پیشرانه هیبریده نسخه ای-تنس 300 در این خودرو است که در نسخه 2017 آن به کار نرفته بود. پیشرانه دی‌اس 7 کراس بک الیزه‌ای که برای اهدا به رییس جمهور فرانسه در نظر گرفته شده، به یک موتور درون سوز 1.6 لیتری توربو 4 سیلندر و یک موتور الکتریکی مستقل روی محور عقب مجهز شده در مجموع 300 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.


دومین تغییر مهم در دی‌اس 7 کراس بک الیزه، افزایش طول 20 سانتی‌متری آن است. فاصله بین دو محور این خودرو با افزایش 20 سانتی‌متری به 2938 میلی‌متر و طول کلی خودرو به 4790 میلی‌متر رسیده است. تمام این افزایش طول بعد از ستون B خودرو و برای افزایش فضای پای سرنشین‌های ردیف دوم در نظر گرفته شده است.

 

AutomobileFarsi DS7 Crossback Elysee 13


سومین ویژگی مهم دی‌اس 7 کراس بک الیزه، زره پوش شدن آن است. این ویژگی زمانی مشخص می‌شود که به قاب‌های بسیار بزرگ شیشه جلو و پنجره‌های کناری خودرو نگاه کنید. دی‌اس جزییاتی از سطح محافظت این شیشه‌ها در برابر گلوله منتشر نکرده است، اما با قضاوت از روی عکس‌ها، می‌توان گفت احتمالا مقاومت آن‌ها در سطح خیلی بالایی قرار ندارد. علاوه بر این پیشرانه هیبریدی با موتور 1.6 لیتری احتمالا برای خودروهای زرهی فوق سنگین چندان مناسب نیست.


درون کابین، به جای صندلی‌های سه نفره ردیف عقب، صندلی‌های جداگانه‌ای تعبیه شده که هم به صورت الکتریکی تنظیم می‌شود و هم به گرمکن و سیستم تهویه مجهز شده است. بین دو صندلی یک تونل بزرگ تعبیه شده که کنترل صندلی‌ها، چراغ‌ها، محلی برای نگهدای مدارک، شارژر موبایل و پورت‌های USB روی آن قرار دارد.


دی‌اس 7 کراس بک الیزه به رنگ سنتی خودروهای ریاست جمهوری فرانسه یعنی آبی جوهری در آمده است. برای این خودرو از رینگ‌های 20 اینچی سایه رنگ، پایه پرچم‌های جمع شونده و چراغ‌های پلیسی پشت جلوپنجره در نظر گرفته شده است. در بخش‌های مختلف خودرو شامل بدنه و کابین نیز می‌توان نشان‌هایی با سه رنگ پرچم فرانسه و حروف RF (République Française) را مشاهده کرد.

 

AutomobileFarsi DS7 Crossback Elysee 15


این دی‌اس منحصر به فرد هم اکنون در گاراژ کاخ ریاست جمهوری فرانسه است قرار دارد و برای نخستین بار در تاریخ 11 نوامبر از آن استفاده شده است. با این حال نکته‌ جالب در خصوص انتخاب این SUV برای خودروی ریاست جمهوری این است که دی اس 7 کراس‌بک در فرانسه تولید می‌شود، این در حالی است پرچم‌دار خودروهای این شرکت یعنی دی‌اس 9 در چین مونتاژ و به بازارهای اروپایی وارد می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه