شبکه‌های اجتماعی

چری برای سال 2022 چهار محصول جدید به روسیه عرضه می‌کند
Automobile Farsi - Chery Exeed_LX

چری چه برنامه‌ای برای بازار روسیه دارد؟

 

 

در این سال میلادی که گذشت چری در روسیه همچون ایران سال پر محصولی را گذراند؛ در پاییز تیگو 8 پرو را در روسیه معرفی کرد و حالا برای بهار سال 2022 قصد دارد چری Exeed را به بازار این کشور عرضه کند. در این سالی که گذشت نسخه به‌روز شده TXL را به بازار روسیه عرضه کرد و هفته گذشته فروش پرچمدار 7 سرنشین خود VX را آغاز نمود. حالا قرار است چه محصولاتی از چری را در بازار CIS و روسیه ببینیم؟

 AutomobileFa Exeed LX 2022 02

چری Exeed LX
همانطور که قبلا گفته شد آخرین مدل چری با نام Exeed LX به بازار روسیه عرضه خواهد شد. این خودرو دو سال پیش در چین عرضه شده و ظاهرا در بین خریداران از محبوبیت بالایی برخوردار نیست. Exeed LX بر اساس شاسی‌بلند تیگو 7 ساخته شده که در سال 2016 به بازار عرضه شده بود. به جای پیشرانه پایه این اتومبیل Exeed از پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند. همچنین این اتومبیل با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با قدرت 197 اسب‌بخار و جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک نیز ارائه شده است. با این حال، برای بازار روسیه هنوز مشخص نیست که از کدام پیشرانه برای این اتومبیل استفاده خواهد شد.

 AutomobileFa Chery Tiggo 5x

چری تیگو 4 پرو
چری علاوه بر Chery Exeed LX خودرو دیگری را در سال 2022 به بازار روسیه عرضه خواهد کرد و آن تیگو 4 پرو است که در واقع نسخه به‌روز شده‌ای از شاسی‌بلند تیگو4 به حساب می‌آید. اگرچه این نسخه در چین با نام تیگو 5X شناخته می‌شود. این مدل چری در بازار روسیه یکی از قدیمی‌ترین محصولات این شرکت به حساب می‌آید و برای اولین بار بهار 2019 به این کشور وارد شده است. گفتنی است نسخه به‌روز شده تیگو 5X یک سال و نیم پیش به‌روز شده است.

 AutomobileFa Chery Omoda5

چری اومودا 5
چری اومودا 5 یکی دیگر از محصولاتی بود که در نمایشگاه گوانگژو چین در ماه گذشته به نمایش گذاشته شد و طبق اعلام این شرکت چینی قرار است در نیمه دوم سال 2022 به بازار این کشور عرضه شود. کارشناسان روسی معتقدند اولین فرزند خانواده اومودا در چری ممکن است با نام دیگری به بازار روسیه نیز عرضه شود. معمولا خودروسازان چینی پیشرانه‌های مختلفی را برای بازارها در سطح جهان ارائه می‌کنند که در واقع ممکن است پیشرانه ارائه شده در چین برای اومودا در روسیه یا حتی شاید در آینده در ایران هم با متفاوت باشد.

 AutomobileFa Chery eQ5

چری eQ5
با توجه به گسترش روز افزون تولید خودروهای الکتریکی در دنیا در هر لیستی که ارائه می‌شود قطعا یک خودروی برقی دیده می‌شود. در این خصوص سرآمد آن نمایش همزمان 17 خودروی برقی تویوتا در یک کنفرانس رسانه‌ای است که چند روز پیش انجام شد. چری نیز از این روند مستثنی نیست و در پایان سال 2022 قصد دارد فروش یک خودرو برقی را آغاز کند، اما هنوز مشخص نیست کدام یک از دو خودرو معرفی شده را برای این کار انتخاب خواهد کرد. به احتمال زیاد، Chery eQ5 که بر اساس پلت‌فرم اصلی LFS این شرکت ساخته شده و در تابستان معرفی شد گزینه اصلی چری برای تولید خودرو برقی است.

 

      بخوانید > رونمایی هم‌زمان 17 خودروی الکتریکی توسط تویوتا

 

چری وری و چری تیگو2 پرو 
چری دو خودروی دیگر را پیش از این به بازار روسیه معرفی کرده که ظاهرا برنامه‌ای برای عرضه آن‌ها به این کشور نداشته یا هنوز آن را علنی نکرده‌است. چری وری (Chery Very) یکی از دو اتومبیل است، چری وری آزمایش‌های فنی را در روسیه گرفته و حتی چند مدل برای نمایش هم از این خودرو کوچک وارد روسیه شد اما ظاهرا چری قصد عرضه آن را به بازار روسیه ندارد و احتمالا در آینده نسخه‌های به‌روزتری از آن را به بازار این کشور عرضه خواهد کرد. در کنار این موضوع می‌توان به چری تیگو 2 پرو اشاره کرد که در واقع نسخه به‌روزتری از تیگو2 است که پیش از این به بازار روسیه عرضه شده اما ظاهرا این شرکت برنامه‌ای برای عرضه نسخه‌ به‌روز شده به بازار این کشور ندارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه