شبکه‌های اجتماعی

برد مسافت 702 کیلومتر

 

مدل P7i نسخه‌ای فیس لیفت و به روز شده از P7 به حساب می‌آید که در کنار ظاهری تازه از قدرت بهبود یافته، لیدار جدید و برد مسافت بیشتر بهره می‌برد. این نمونه مختص به بازار چین است که در بازار اروپا با نام P7 همراه با شاسی‌بلند G9 عرضه می‌شود. تنها تفاوت این دو نمونه در نامگذاری آنها است.


از نظر طراحی نیز P7i با P7 تفاوت چشمگیر و انچنانی ندارد و تنها تغییرات در جزئیات نمای جلو خلاصه شده که شامل وجود دو سنسور لیدار در کنار هدلایت‌ها، افزایش شدت و محدوده روشنایی چراغ‌ها خصوصا در حالت نوربالا می‌شود. اکسپنگ دو رنگ جدید Interstellar Green و Crescent Silver را به پالت رنگی خود اضافه کرده تا خریداران انتخاب بیشتری داشته باشند.


داخل کابین اکسپنگ P7i تغییرات بیشتری نسبت به طراحی خارجی اعمال شده که شامل غربیلک فرمان جدید، خوشبو کننده داخل خودرو، جا لیوانی با قابلیت بلند شدن، پد شارژ وایرلس عمودی، پورت USB-C فست شارژ 60 وات در جلو و عقب، دکمه‌های تعاملی، سیستم ارتقا یافته Xsmart OS 4 با نمایشگر بزرگتر و تراشه Qualcomm Snapdragon SA8155P، صندلی‌های راحت‌تر، گرمکن ردیف عقب، گرمکن فرمان، اسپیکرهای مخفی و... می‌شود. از نظر تجهیزات ایمنی و کمک راننده، P7i به لیدار دوگانه، سیستم کمکی رانندگی نسل دوم XNGP، Xnet و سیستم توسعه خودکار مجهز شده است. تریم Max به دو تراشه Orin-X و 31 حسگر با سطح قدرت محاسباتی 508 Tops مجهز شده که در برابر 30 Tops بهبود قابل توجهی را تجربه می‌کند.


اکسپنگ در نسخه ارتقا یافته نیز همچنان هر دو مدل چهارچرخ محرک و دو چرخ محرک را ارائه می‌دهد. نسخه دو چرخ محرک 272 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور دارد و طی مدت زمان 6.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این نسخه در استاندارد CLTC با یکبار شارژ 702 کیلومتر پیمایش را به ثبت رسانده است. نسخه چهارچرخ محرک 466 اسب‌بخار قدرت و 757 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در نتیجه این نمونه را در 3.9 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. نسخه دو موتور چهارچرخ محرک با یکبار شارژ می‌تواند در چرخه CLTC 610 کیلومتر بُرد مسافت داشته باشد.


اکسپنگ به جای پلتفرم ولتاژ بالا 800 ولت که G9 را بر اساس آن توسعه داد از پلتفرم معمولی 400 ولت استفاده کرده است. اما این موضوع تاثیر منفی در بر نداشته و حالا حداکثر قدرت شارژ P7i از 90 کیلووات به 175 کیلووات رسیده است. با توجه به این موضوع شارژ اکسپنگ P7i از 10 درصد تا 80 درصد تنها 10 دقیقه طول خواهد کشید.

 


P7 پرفروش‌ترین محصول اکسپنگ است که نیمی از فروش سال گذشته این خودروساز را به خود اختصاص داده بود. اکسپنگ مانند بسیاری از خودروسازان چینی قیمت خود را کاهش داد و حالا P7i را در بازه 35.880 تا 48.800 دلار به فروش می‌رساند.


از اصلی‌ترین رقبا این خودرو می‌توان به تسلا مدل 3 و BYD Seal اشاره کرد. با فروش 59.066 دستگاه P7 در سال گذشته، اکسپنگ انتظار دارد تا میزان فروش بیشتری را با P7i تجربه کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه