شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با «بهمن ریسپکت» سدان جدید بهمن موتور
اتومبیل فارسی - بهمن رسپکت

کویین شواندو توسط بهمن موتور به ایران می‌آید

 

شرکت بهمن موتور در نشست خبری امروز از برنامه‌های توسعه‌ای خود خبر داد. این شرکت تا شش ماه آینده از سدان کلاس C خود به نام ریسپکت Respect رونمایی خوهد کرد. بر اساس مشخصاتی مهندس ضربیان مدیرعامل بهمن موتور در این نشست اعلام کرد، می‌توان گفت ریسپکت همان کویین شواندو (Cowin Xuandu) است که به تازگی در چین رونمایی شده است. این در حالی است که پیش از این پیش بینی رسانه‌ها این بود که سدان جدید بهمن موتور دانگ فنگ ژوان خواهد بود.


بهمن ریسپکت یک سدان خانوادگی کلاس C است که ابعاد آن در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۶۶۶، 1825 و 1483 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن به ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌رسد. کویین شواندو در حقیقت همان چری آریزو ۷ است که پس از توقف تولید آن در چری، تابستان امسال با یک فیس لیفت ماژور به خط تولید یکی از زیرشاخه‌های این گروه خودروسازی به نام کویین بازگشته است. چری آریزو7 از سال 2013 تا 2019 در خط تولید چری تولید می‌شد و در سال 1393 مدیران خودرو قصد عرضه آن به بازار ایران را داشت، اما به علت قیمت تمام شده بالا از عرضه آن در ایران صرف نظر کرد.

 

       بخوانید -> کویین شواندو، آریزو 7 در لباس و برندی نو


بهمن موتور قصد دارد ریسپکت سدان را با یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توان 147 اسب بخار در ایران عرضه کند. این درست همان موتور است که برای چری آریزو 5 توربو جدید استفاده شده است. با این حال بر اساس اعلام مدیران بهمن موتور، گشتاور این موتور 230 نیوتن‌متر است، در حالی که در کاتالوگ رسمی آریزو 5توربو جدید، عدد گشتاور این خودرو 210 نیوتن‌متر اعلام شده است. در کاتالوگ‌های چینی کویین شواندو نیز گشتاور 230 نیوتن‌متر با توان 156 اسب بخاری همراه است. حال باید دید بهمن موتور کدام نسخه از این موتور 1.5 لیتری توربو را برای ریسپکت در نظر گرفته است. علاوه بر این جعبه دنده به کار رفته در بهمن ریسپکت نیز همان CVT با شبیه سازی 9 سرعته به کار رفته در آریزو 5 توربو جدید است و مصرف سوخت آن از سوی بهمن موتور در هر 100 کیلومتر 7 لیتر اعلام شده است.


از ویژگی‌های دیگر بهمن ریسپکت می‌توان به 6 کیسه هوا، رینگ‌های 17 اینچی، تودوزی چرمی، دوربین 360 درجه، نورپردازی مخفی داخل کابین، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم برقی صندلی شاگرد در 4 جهت اشاره کرد. علاوه بر این نمایشگر لمسی مولتی مدیای 10.25 اینچی، گرمکن صندلی سیستم‌های کمکی ترمز شامل برنامه کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD) و دیگر سیستم‌های کمکی برای آن در نظر گرفته شده است.

 

     بخوانید ->  چهار خودروی جدید در دستور کار بهمن موتور


بهمن موتور قصد دارد تولید سدان ریسپکت را با داخلی سازی 20 درصدی آغاز کند. به گفته مدیران این شرکت، اکنون نمونه‌های بهمن ریسپکت خریداری شده و تولید و عرضه آن از بهار 1401 آغاز خواهد شد. مدیران بهمن موتور وعده یک قیمت رقابتی را برای این سدان خود داده‌اند. به نظر می‌رسد در صورتی که بهمن موتور موفق به عرضه این خودرو شود، بازار چری آریزو 6 را به طور جدی تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

نظر دهید


در همین زمینه