شبکه‌های اجتماعی

کویین شواندو، آریزو 7 در لباس و برندی نو
Automobile Farsi Cowin Xuan Du

چری هنوز بار کویین را به دوش می‌کشد

 

اگرچه چری 51 درصد از سهام زیرمجموعه خود کویین (Cowin) را فروخته است، اما همچنان به عنوان توسعه دهنده مدل‌های جدید این برند به شمار می‌رود. ایده اولیه برای چری کویین، تولید خودروهای ساده و مقرون به صرفه بود که تقریبا با شکست مواجه شده و اکنون استراتژی تدوین شده برای این برند توسعه محصولات جوان‌پسند است.


محصولات جدید چری با برند کویین شامل کراس‌اوور کویین X3 و شوجت در همین کلاس است، چری همچنین به زودی با این برند، یک سدان کوچک و یک هاچ‌بک کلاس B را به بازار عرضه خواهد کرد و حالا جدیدترین سدان این برند در آستانه ورود به بازار است.


کویین شواندو (Xuandu) سدان جدید چری است که در واقع به طور جدی به دنبال احیا چری آریزو 7 است که در بین سال‌های 2013 تا 2019 در چین به بازار عرضه شد. نسبت‌های کلی بدنه در کویین شواندو نسبت به مدل قبل حفظ شده و شکل شیشه‌های جانبی و طراحی درها به طور کلی همان است. با این حال، طراحی این سدان تغییر اساسی را پشت سر گذاشته است. چراغ‌ها و تمام پنل‌های خارجی بدنه آن به جز طراحی سقف عوض شده است. طراحی رینگ‌های کویین شواندو با نیم نگاهی به یکی از سلاح‌های چین باستان طراحی و نصب شده است.


از نظر ابعاد و اندازه کویین شواندو هم رده هیوندای النترا و تویوتا کرولا است. طول این اتومبیل 4666 میلی‌متر، عرض آن 1825 میلی‌متر و 1483 میلی‌متر ارتفاع دارد، همچنین فاصله دو محور آن نیز 2700 میلی‌متر است. هرچند هنوز از نوع سیستم تعلیق کویین شواندو اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما آریزو 7 از سیستم تعلیق مستقل در عقب بهره می‌برد. در زیر کاپوت این اتومبیل پیشرانه 1.5 لیتری توربو با قدرت 156 اسب‌بخار قرار دارد که با گیربکس 5 سرعته اتوماتیک جفت شده است.


فضای داخلی کویین کاملا جدید بوده و شاخصه آن اسپرت با استایل کلاسیک است. شاید بتوان آن را به سبک معمار‌ها نئوکلاسیک نامید. جالب است بر خلاف جریان اصلی طراحی داخلی چینی‌ها این اتومبیل از دکمه‌های فیزیکی و اهرم گیربکس اتوماتیک قفل پذیر سنتی و صفحه کنترل تهویه برخوردار بوده و در بالای دکمه‌ها نمایشگر قرار داده شده است. از امکانات مدرن می‌توان به استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی و سانروف اشاره کرد.
به نظر می‌رسد این اتومبیل چری در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به بازار چین عرضه شود و هرچند هنوز قیمت مشخصی نیز برای آن اعلام نشده، بازار انتظار این سدان جدید چری را می‌کشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه