اتومبیل فارسی - سیتروئن C3-XR
ادعای قدیمی و نمایش چند باره یا عرضه واقعی؟

 سیتروئن C3-XR توسط گروه خودروسازی سایپا و برای چندمین بار در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 به نمایش گذاشته شد.

سیتروئن C3-XR یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت است که در سال 2014 توسط سرمایه‌گذاری مشترک دانگ‌فنگ پژو-سیتروئن مخصوص بازار چین ساخته شد. این خودرو در ماه مه سال 2021 فیس‌لیفت دومی را دریافت کرد که طراحی نمای جلویی آن را برای شباهت به نسخه اروپایی C3 Aircross به‌روزرسانی کرد.

گروه خودروسازی سایپا برای اولین بار در سال 1395 در نمایشگاه خودرو مشهد سیتروئن C3-XR را معرفی و رونمایی کرد اما این محصول به دلیل بازگشت تحریم‌های پسابرجامی و همچنین لغو واردات خودرو هیچگاه وارد بازار ایران نشد.

اکنون پس از گذشت چندین سال شرکت سایپا مجدد تصمیم به عرضه این خودرو گرفته و آن را سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 به نمایش گذاشته است. اگرچه این محصول در نمایشگاه‌های استانی نیز در سال‌های اخیر به نمایش گذاشته شده بود و از آن با عنوان پروژه M44 یاد شده بود.

 

مشخصات ظاهری و فضای داخل کابین سیتروئن C3-XR

 سیتروئن C-XR دارای 4288 میلی‌متر طول و 2655 میلی‌متر فاصله بین محوری است. وزن خالص این خودرو 1220 کیلوگرم است. برجسته‌ترین ویژگی ظاهری مربوط به نمای جلو است. این بخش دارای یک جلوپنجره جسورانه با لوگوی بزرگ سیتروئن در مرکز است که با چراغ‌های جلوی LED شیک احاطه شده است.در فضای داخل کابین سایپا از صفحه کیلومتر دیجیتالی، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی، پنل دیجیتالی تنظیم سیستم تهویه مطبوع، انتخاب حالت‌‌های مختلف رانندگی و سیستم کنترل پایداری بهره‌مند شده است.

 

مشخصات فنی سیتروئن C3-XR

سیتروئن C3-XR یک خودرو هاچ‌بک کراس بر اساس پلت‌فرم PF1 گروه پژو سیتروئن بوده و دارای پلت‌فرمی مشترک با سیتروئن C3 و پژو 2008 است.

سیتروئن C3-XR شرکت سایپا مجهز به پیشرانه توربوشارژ 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم 1.2 لیتر است که توان خروجی آن 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 190 نیوتن‌متر است. انتقال قدرت توسط یک گیبرکس 6 سرعته DCT انجام می‌شود. سیستم تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع نیمه مستقل محور پیچشی است.

 

 

نا گفته نماند که بر اساس آنچه شنیده شده است سایپا قصد دارد با نهایی شدن قرارداد این محصول تا پایان سال جاری، عرضه آن را قطعی کرده و فرآیند مونتاژ آن را شروع کند. باید منتظر ماند و دید آیا باز هم این محصول سیتروئن تنها مهمان نمایشگاه‌های مختلف در تهران و شهرستان‌ها خواهد بود و مانند بسیاری دیگر از محصولات گروه سایپا تنها یک محصول نمایشی برای نمایشگاه‌های مختلف و دستاوردسازی است یا اینبار عزم نارنجی پوشان جاده مخصوص برای عرضه این محصول که می‌تواند جایگاه خوبی را در بازار کسب کند جدی است.

 


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی