شبکه‌های اجتماعی

رنو کیجر 2021، کراس‌اوور کوچک  و جدید رنو معرفی شد
اتومبیل فارسی - رنو کیجر 2021

با دو پیشرانه یک لیتری 

 

 

 رنو به تازگی کراس‌اوور کوچک و کامپکت خود به نام کیجر را معرفی کرده است. این محصول قرار است برای بازارهای آسیایی همچون هند تولید شود و در فاز دوم در سایر بازارهای بین‌المللی نیز عرضه شود. این خودروساز فرانسوی سال گذشته نسخه مفهومی کیجر را به نمایش گذاشته بود. رنو کیجر دارای طول 4000 میلی‌متر و فاصله دو محور 2500 میلی‌متری است که آن را بین دو مدل Kwid (کوئید) و Triber (تریبر) در میان محصولات رنو قرار می‌دهد. 

 

برجسته‌ترین ویژگی رنو کیجر را باید در طراحی بیرونی جسورانه آن دانست. ظاهری عضلانی و جذاب، استایل خشن و گیرای جلوپنجره و چراغ‌های جلو، فرم C شکل چراغ‌های عقب، سقف قوس دار و رنگ‌آمیزی دو رنگ بدنه و سقف را باید جزو مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری رنو کیجر دانست.

در طراحی داخلی کابین کیجر نیز طراحان رنو از المان‌ها و عناصر مشترک بسیاری با سایر محصولات این خودروساز و همچنین محصولات داچیا استفاده کرده‌اند. از جمله امکانات در دسترس در کابین رنو کیجر می‌توان به مواردی نظیر سیستم سرگرمی به همراه صفحه نمایش لمسی 8 اینچی و پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto و درگاه بلوتوث، استفاده از صفحه نمایش TFT قابل تنظیم 7 اینچی به جای نشان‌گرهای سنتی پشت فرمان، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلترهای PM2.5، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، ورود بدون کلید و... اشاره کرد. همچنین حجم صندوق عقب رنو کیجر نیز به طور رسمی 405 لیتر اعلام شده که با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب این حجم به 879 لیتر خواهد رسید.

 

رنو کیجر که بر اساس پلت‌فرم CMFA پلاس رنو توسعه داده شده است همراه با 2 پیشرانه به بازار عرضه می‌شود. نمونه اول یک پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی با توانایی تولید 71 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور است که همراه با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی یا 5 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. نسخه دوم نیز یک نمونه یک لیتری توربوشارژ است که در کلیو و کپچر نیز به کار رفته و 99 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT راهی بازار خواهد شد.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه