شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا آکورد
همراه با تغییرات کوچک

 

آبان سال گذشته، هوندا نسل یازده آکورد را برای بازار آمریکا معرفی کرد اما این خودرو همچنان برای عرضه در این بازار آماده نیست. حالا طبق برنامه ریزی هوندا این سدان برای بازار داخلی معرفی شده که تفاوت‌های کمی با نسخه آمریکا دارد.


تصاویر منتشر شده، تغییرات خارجی را در هوندا آکورد نشان نمی‌دهد و همه چیز مانند ورژن آمریکایی این سدان خوش فروش است. به صورت کلی طراحی هوندا آکورد نسبت به نسل قبل محافظه‌کارانه‌تر شده و از خط مشی جدید هوندا تبعیت می‌کند. کاپوت کشیده، جلوپنجره شش ضلعی جدید با مش لوزی، چراغ‌های LED باریک و سپر با ورودی هوا عریض نمای رو به رو را ساده اما باوقار نشان می‌دهد. نمای جانبی هوندا آکورد ساده و بدون هیچ پیچیدگی خاصی طراحی شده اما به محض اینکه به عقب آکورد می‌رسید، تغییرات بیش از پیش به چشم می‌آید. نسل قبلی از فرم کلی خمیده با چراغ‌های خرچنگی بهره می‌برد اما در نسل جدید، فرم این بخش باکسی‌تر شده و از چراغ‌های به هم پیوسته LED و اسپویلر یکپارچه استفاده می‌کند.


از نظر ابعاد نسل جدید آکورد دارای طول 4971، عرض 1862، ارتفاع 1450 و فاصله بین دو محور 2830 میلی‌متر است که این باعث می‌شود تا نسبت به نسل قبل خود 69 میلیمتر کشیده‌تر باشد. فضای پای ردیف عقب در هوندا آکورد 1036 میلی‌متر اعلام شده که نسبت به نسل قبلی 10 میلی‌متر بیشتر شده، همین طور فضای صندوق بار نیز به گفته هوندا با 473 لیتر، بیشترین ظرفیت را در بین همکلاسان خود دارد.


اما تغییرات اصلی در کابین هوندا آکورد رخ داده جایی که فرم کلی داشبورد تغییر کرده و حالا نمایشگر پشت فرمان که سایز آن تغییر نکرده، قاب جدید دریافت می‌کند و پشت آن نیز یک هدآپ دیسپلی 10.5 اینچ جدید کار شده است.


نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچ نیز که در تریم‌های بالاتر دیده می‌شود به صورت استاندارد بر روی این نمونه نصب شده اما تغییر مهم در زیر آن اتفاق افتاده، جایی که کلید‌های سیستم تهویه حذف شده‌اند و جای خود را به یک ناب چرخش موسوم به Experience Selection Dial داده است. این ناب چرخشی کنترل سیستم تهویه مطبوع، گرمکن و سردکن صندلی‌ها و عملیات‌های دیگر را بر عهده دارد.


یکی دیگر از تغییرات در هوندا آکورد کنسول میانی نیز، حذف لیور سنتی گیربکس و جایگزینی آن با دکمه‌های جدید است که فضای بیشتر و استایل مدرن‌تری به این می‌بخشد.
مشخصات فنی هوندا آکورد فاش نشده اما می‌توان انتظار داشت که این نمونه نیز مانند ورژن آمریکا از پیشرانه 2 لیتر اتکینسون همراه با دو موتور الکتریکی بهره ببرد که 204 اسب‌بخار قدرت و 335 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 

نظر دهید