شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - JMEV Yi
با هدف استفاده در حمل و نقل عمومی

ایران‌خودرو قصد دارد با واردات خودروی الکتریکی Yi از برند JMEV، ناوگان حمل‌ونقل تهران و سایر کلان‌شهرها را متحول کند. این خودرو حاصل همکاری برند چینی JMC با گروه رنو است و مسئولیت آن،‌ طراحی و تولید محصولات الکتریکی است. برند JMC علاوه بر تولید و عرضه مدل‌های اختصاصی خود، مونتاژ برخی از خودروهای فورد در چین را هم بر عهده دارد و حتی می‌توان بین برخی از مدل‌های فورد نیز اشتراکاتی با خودروهای JMC پیدا کرد.



مدل JMEV Yi یا GRE (آن‌طور که ایران‌خودرو از آن نام برده.) در نمایشگاه بین‌‌المللی خودروی آلمان در سپتامبر ۲۰۲۱ معرفی شد و عرضه آن از سال ۲۰۲۲ و به صورت انحصاری برای ناوگان تاکسی‌ها یا سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی آغاز شده است. این خودرو در اروپا نیز عرضه می‌شود اما نام نسخه اروپایی آن Mobilize Limo است. این مدل توانست در نسخه استاندارد اروپایی خود موفق به دریافت ۴ ستاره از موسسه Euro NCAP در سال ۲۰۲۲ شود.



طول و عرض این مدل ۴۶۷۵ و ۱۸۳۵ میلی‌متر است و ارتفاع آن هم به ۱۴۸۰ میلی‌متر می‌رسد. فاصله بین محورهای خودرو نیز ۲۷۵۰ میلی‌متر اعلام شده است.

پیشرانه الکتریکی JMEV Yi قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن‌متر است. بیشینه سرعت خودرو ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن نیازمند ۷ ثانیه است. باتری ۴۳.۹ کیلوواتی خودرو می‌تواند با یک شارژ کامل، مسافتی برابر با ۴۰۰ کیلومتر در شرایط استاندارد را طی کند.

 

ایران‌خودرو اعلام کرده که این محصول الکتریکی وارداتی از ۳ سال گارانتی (یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش) بهره می‌برد و باتری آن نیز گارانتی ۶ ساله (۵۰۰ هزار کیلومتر مسافت پیمایش) دارد.

نظر دهید


در همین زمینه