شبکه‌های اجتماعی

فورد برانکو اسپرت رقیبی سرسخت برای جیپ
اتومبیل فارسی - فورد برانکو اسپرت 2021

رقیبی سرسخت برای جیپ چروکی

برانکو اسپرت در واقع یک نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر از نسل جدید فورد برانکو است در نوبه خود دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

 

هدف اصلی فورد از عرضه برانکو اسپرت رقابت با جیپ چروکی و کامپس است. جالب است بدانید این دو مدل به تنهایی یک سوم فروش جیپ را به خود اختصاص داده و در سال 2019 بیش از 925 هزار دستگاه از آن‌ها به فروش رفته است. برانکو اسپرت بر اساس پلتفرم محور محرک جلو فورد که مورد بازبینی و ارتقا جدی قرار گرفته و محصولاتی مانند اسکیپ روی آن توسعه داده شده‌اند، طراحی شده است. فورد تمام تلاش خود را کرده که برانکو اسپرت قابلیت‌های خارج جاده‌ای قابل توجهی داشته باشد.

 

نسخه پایه فورد برانکو اسپرت به پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است که قادر به تولید 181 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 258 نیوتن‌متر است. فورد برای نسخه‌های قدرتمندتر برانکو اسپرت از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ استفاده کرده است که قادر به تولید 245 اسب‌بخار قدرت و 373 نیوتن‌متر گشتاور است. هر دو پیشرانه همراه با جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک مجهز است..

 

نسخه مجهز به پیشرانه دو لیتری برانکو اسپرت قادر به یدک کشیدی 997 کیلوگرم بار است که این رقم در نسخه مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری به 907 کیلوگرم کاهش می‌یابد. همچنین بیشینه وزن مجاز که می‌توان روی باربند برانکو اسپرت قرار داد 68 کیلوگرم است که در نسخه‌های مجهز به سانروف این مقدار به 23 کیلوگرم می‌رسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه