شبکه‌های اجتماعی

عرضه تویوتا هایلندر در اروپا با پیشرانه جدید
لاتومبیل فارسی - تویوتا هایلندر

جایگزینی پیشرانه 2.4 با 3.5


تویوتا هایلندر که نسل فعلی آن سال 2020 در اروپا معرفی شد، در سال سوم زندگی خود با ارتقا پیشرانه برای بازار اروپا مواجه شده است. این شرکت یک پیشرانه جدید به همراه تکنولوژی‌ها و آپدیت‌های بهینه و به روز را برای هایلندر در نظر گرفته که تنها در برخی از بازار‌های اروپا قابل دسترس خواهد بود.


تویوتا پیش از این، پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتر توربو را بر روی مدل‌های بازار آمریکا و به جای پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتر نصب کرده بود و حالا همان پیشرانه را در اروپا جایگزین نسخه شش سیلندر تنفس طبیعی قدیمی خواهد کرد. این پیشرانه 269 اسب‌بخار قدرت ( 4 اسب بخار بیشتر از نمونه آمریکایی ) و حدود 419 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان خروجی اندکی از نسخه شش سیلندر کمتر است اما تویوتا قول پاسخ‌دهی سریع، شتاب بالا و ارائه گشتاور در بهترین دور‌ها را داده که در آینده مشخص خواهد شد.


اما همانطور که در بالا به آن اشاره شد، این خودرو تنها در بازار‌های خاص و به طور دقیق در اروپای شرقی عرضه خواهد شد. طبیعی است که خریداران اروپای غربی از شنیدن چنین خبری خوشحال نخواهند شد زیرا نمونه‌ای که برای سال 2023 در آن بازار عرضه می‌شود از نوع 2.5 لیتر بنزینی اتکینسون به همراه دو موتور الکتریکی ( در هر محور یک موتور ) است. خروجی این پیشرانه 248 اسب‌بخار و میزان تولید CO2 آن 146 گرم در هر صد کیلومتر عنوان شده که تویوتا در خصوص آن می‌گوید: «این بهترین تعادل مابین نیروی تولید شده و گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود.»


یکی دیگر از به روز رسانی‌های هایلندر 2023 برای بازار اروپا شرقی، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 12.33 اینچی است.این سیستم با ارتقا فانکشن‌هایی چون سیستم نویگیشن مبتنی بر فضای ابری، سیستم اطلاعات ترافیک بر خط، آپدیت نرم‌افزاری مبتنی بر وب، نقشه سه بعدی، بهبود عملکرد در نشان دادن دوربین‌های کنترل سرعت و... کاربردی‌تر از گذشته خواهد بود.


نمایشگر دیجیتال پشت فرمان نیز با ظاهری جدید و طراحی‌های سه بعدی و 4 تم قابل تعویض یکی دیگر از تغییرات هایلندر 2023 را تشکیل می‌دهد. تمام هایلندر‌ها با پد شارژ وایرلس و قابلیت اتصال اپل کارپلی و اتصال سیمی گوشی‌های اندروید به بازار عرضه می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه