شبکه‌های اجتماعی

تغییرات تازه برای کویین شوجت، خواهر خوانده ام‌وی‌ام X55
اتومبیل فارسی - کویین شوجت پرو

اسپرت‌تر و احتمالا گران‌تر از گذشته

 

سال گذشته نسخه‌ای متفاوت از چری تیگو 4 ( که در ایران با نام ام وی ام X55 شناخته می‌شود) با کویین شوجت (ShowJet) معرفی شد. هر چند کویین شوجت طراحی بدنه و کابین متفاوتی دارد، اما ساختار بدنه و تمام ویژگی‌های آن با ام وی ام X55 یکسان است.

 

نکته جالب در مورد کویین این است که 49 درصد از سهام آن به شرکت چری تعلق دارد و در بازار چین جایگاه یک خودروساز اقتصادی برای آن تعریف شده تا برای جوانان قابل دسترس باشد. بنابراین کویین شوجت با قیمت 9200 دلار ارزان‌تر از چری تیگو 4 با قیمت  10900 دلار است. حالا کویین نسخه‌ای گران‌تر و قدرتمندتر از کویین شوجت را معرفی کرده است.

 

طراحان کویین شوجت تلاش کرده‌اند بدون تغییر قطعه‌های گران‌قیمت که هزینه طراحی بالاتری دارند، چهره‌ای اسپرت تری برای کویین شوجت ایجاد کنند. بنابراین چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره بزرگ آن بدون تغییر باقی مانده است، اما روف رک‌ها از روی سقف حذف شده‌اند. در عین حال طول کلی خودرو بدون تغییر باقی مانده و همچنان 4400 میلی‌‌متر است.

 

نمای داخلی کویین شوجت به کلی تغییر کرده و خلاف گذشته طرحی بسیار پخته و مدرن دارد. نمایشگر اطلاعات سرگرمی متناسب با ترند روز طراحی کابین به صورت جداگانه در قسمت بالایی داشبورد جانمایی شده و یک نمایشگر دیگر برای اطلاعات رانندگی در نظر گرفته شده است. اهرم دنده و پنل‌های تزیینی اطراف آن نیز هماهنگ با طرح کلی داشبورد تغییر کرده و بسیاری از قطعه‌ها مانند برخی کلیدها و فرمان بدون تغییر نسبت به نسخه پایه باقی مانده است.


مهم‌ترین تغییرات کویین شوجت را می‌توان در بخش قوای محرکه آن دانست. کویین شوجت اصلی به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با توان 116 اسب بخار مجهز بود. پیشرانه‌ای که در بازار ایران برای سری نخست چری آریزو 5 مورد استفاده قرار گرفته بود. حالا کویین شوجت جدید به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که توان تولید 156 اسب بخار را دارد و نیروی آن به وسیله یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود.


کویین شوجت با این تغییرات احتمالا از نظر قیمتی در برابر چری تیگو 4 قرار خواهد گرفت و دیگر آن مزیت قیمتی را در برابر برادرخوانده خود نخواهد داشت. این خودرو از ماه ژوئن وارد بازار چین خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه