شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چانگان Qiyuan A07
زیربرند جدید چانگان

 

چانگان به صورت رسمی از سدان الکتریکی خود با نام Qiyuan A07 پرده برداری کرد. این سدان سایز بزرگ در دو نوع BEV و EREV به بازار عرضه خواهد شد.


Qiyuan زیر برند جدید NEV چانگان به حساب می‌آید که پیش از این با نام رمزی OX شناخته می‌شد. با توجه به اینکه چانگان دو برند Deepal و Avatr را در زمینه NEVها دارد ساخت زیر برند جدید در این حوزه منطقی به نظر نمی‌رسید. ظاهرا چانگان قصد دارد از این مدل بیشتر برای صادرات استفاده کند.


تا سال 2025 لاین آپ Qiyuan به پنج مدل خواهد رسید که در حال حاضر تنها سه مدل از آن مشخص شده است. به غیر از A07 دو گزینه بعدی کمی عجیب به نظر می‌رسند زیرا این دو با نام‌های Qiyuan A05 و Qiyuan A06 همان چانگان یونی V و چانگان Yida هستند که ریبج شده‌اند و تنها با قوای محرکه EREV در دسترس قرار می‌گیرند.


Qiyuan A07 بسیار ساده اما جذاب طراحی شده؛ البته اگر کمی دقت کنید می‌بینید خودروهای چینی و الکتریکی بسیار زیادی در این استایل وجود دارند و طرح نوآورانه و خاصی اجرا نشده است. دیلایت‌های LED نازک و متصل در جلو، هدلایت‌های اصلی بر روی سپر، دستگیره‌های مخفی، سقف شیب دار و رینگ‌های 245/45 R19 از ویژگی‌های خارجی این سدان محسوب می‌شود. از نظر ابعاد Qiyuan A07 4905 میلی‌متر طول، 1910 میلی‌متر عرض، 1480 میلی‌متر ارتفاع و 2900 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.

 


داخل کابین چانگان Qiyuan A07، فرمان دو شاخ D کات وجود دارد که لوگو Qiyuan بر روی آن نقش بسته که در اصل این لوگو به کدی باینری اشاره دارد. پشت فرمان خبری از نمایشگر دیجیتال نیست و به جای آن از هدآپپ دیسپلی استفاده کرده‌اند، همچنین سنسور Face ID و پدل شیفتر نیز در این قسمت قرار گرفته‌اند. به رسم اکثر خودروهای الکتریکی در مرکز داشبورد یک نمایشگر 15 اینچ شناور وجود دارد که اکثر فرامین از طریق آن انجام خواهد شد.


زیر این نمایشگر خروجی تهویه مطبوع، شارژر وایرلس و در ادامه کنسول میانی با دو جالیوانی و زیر آرنجی با تم چوب قرار گرفته است. چانگان به صورت کلی برای تزئینات از جنس چوب و برای دیگر مناطق از جنس میکروفایبر استفاده کرده تا فضایی دلنشین و تا حدودی نیمه لوکس به این سدان ببخشد.


Qiyuan A07 بر روی پلتفرم EPA1 توسعه پیدا کرده که با Deepal SL03 مشترک است. نسخه EREV از دو موتور الکتریکی به همراه پیشرانه 1.5 لیتر درونسوز با 88 اسب‌بخار قدرت که نقش ژنراتور را ایفا می‌کند بهره می‌برد تا در مجموع 218 اسب‌بخار قدرت تولید کند. نسخه تمام الکتریکی نیز دو موتور الکتریکی دارد که 218 و یا 258 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. نیرو بخش موتورهای الکتریکی دو ظرفیت باطری است که نمونه 58 کیلووات ساعت با یکبار شارژ بُرد مسافت 515 کیلومتر را تامین می‌کند و باطری 80 کیلووات ساعت که با یکبار شارژ می‌تواند 710 کیلومتر پیمایش را تضمین کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه