شبکه‌های اجتماعی

لینک اند کو o9، برادر خوانده ولوو XC90
Automobile Farsi - Lynk & Co o9

 تصاویر و تازه از کراس‌اوور بزرگ لینک اند کو منتشر شد

 

لینک اند کو، برند مشترک جیلی و ولوو به تازگی تصاویری از بزرگ‌ترین مدل خود با نام o9 منتشر کرده که بر پایه پلتفرم SPA طراحی شده است. این پلتفرم پیش از این در سری 60 و 90 ولوو و البته خودروی تیراژ محدود پولستار 1 کوپه به کار گرفته شده بود. دیگر مدل‌های لینک اند کو بر پایه پلتفرم‌های ساده‌تر CMA و BMA تولید شده بودند، و حالا پرچم‌دار این شرکت، نخستین محصول بر پایه پلتفرم SPA است. لینک اند کو o9 قرار بود در سال 2020 رونمایی شود، اما همه‌گیری ویروس کرونا، این موضوع را با تاخیر همراه کرد.


هنوز اطلاعات چندانی از ویژگی‌های این خودرو منتشر نشده است. نخستین تیزرهای لینک اند کو o9 در ماه آپریل و همزمان با نمایشگاه اتومبیل شانگهای منتشر شد. هنوز حتی ابعاد دقیق این خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس عکس‌های منتشر شده می‌توان گفت لینک اند کو o9 طولی حدود 5 متر دارد که از این نظر می‌توان آن را به ولوو XC90 نزدیک دانست.


آقای شماره 9 محصولات لینک اند کو، از همان هویت طراحی دیگر محصولات این برند استفاده می‌کند که شاخص ترین ویژگی آن چراغ‌های دو تکه در قسمت جلو است. با این حال یک جلوپنجره بسیار بزرگ برای که چهره‌ای تهاجمی به این خودرو داده، برای لینک اند کو o9 طراحی شده است. این نخستین محصول لینک اند کو است که دستگیره درهای آن مخفی می شودو همچنین دارای سه ردیف صندلی است. هنوز تصویری از نمای داخلی این خودرو منتشر نشده است.


لینک اند کو o9 به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که با یک ژنراتور 48 ولتی و جعبه دنده 8 سرعت اتوماتیک همراه است. نیروی این موتور که در نوع پایه 220 اسب بخار است به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، اما در نسخه تمام چرخ محرک، نیروی آن به 252 اسب بخار افزایش می‌یابد. همچنین در فهرست پیشرانه‌های این خودرو نمونه‌های هیبریدی نیز وجود دارد که به یک موتور الکتریکی روی محور عقب مجهز شده است. بر اساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده، قوی‌ترین نسخه لینک اند کو o9، حدود 430 اسب بخار قدرت دارد.


لینک اند کو o9 در ماه‌های آینده به صورت رسمی رونمایی خواهد شد و جزییات بیشتری از آن منتشر خواهد شد. با این حال نکته جالب در خصوص نام‌گذاری محصولات لینک اند کو، خالی بودن کدها o4، o7 و o8 است. از آنجایی که شماره چهار در چین نماد بدشانسی است، احتمالا این کد خالی خواهد ماند، اما کدهای هفت و هشت، احتمالا خودروهایی متوسط بر پایه پلتفرم SPA خواهد بود.

نظر دهید