شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - Exeed RX
تاکید اکسید بر ساخت خودروهای درون‌سوز و انرژی جدید

اکسید علاوه بر نمایش و معرفی مجموعه متنوعی از محصولات، اهداف و برنامه‌های خود برای آینده را هم در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ معرفی کرد. با توجه به همین اهداف که طراحی و توسعه هم‌زمان خودروهای درون‌سوز و انرژی جدید است، نسخه جدید و پلاگ‌این هایبریدی مدل پرطرفدار RX هم معرفی شد.


اکسید RX PHEV: ایمنی و تجهیزات رفاهی در اولویت هستند

مدل RX یکی از محصولات محبوب اکسید در سال گذشته بود و اکنون نسخه پلاگ‌این هایبریدی آن نیز عرضه شده است. اکسید RX PHEV با ترکیب قدرت یک پیشرانه سنتی با یک موتور الکتریکی هم توانایی‌های قابل‌توجهی دارد و هم از کارایی و مصرف سوخت بهینه‌ای بهره می‌برد و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران شهری و محلی تبدیل می‌کند.

اکسید RX قرار است در سه نسخه Long Range، Ultra-Long Range و AWD Ultra-Long Range MAX عرضه شود. هر سه نسخه مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر نسل پنج ACTECO هستند. حداکثر قدرت این پیشرانه به ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر می‌رسد. در کنار این پیشرانه از یک موتور الکتریکی دوقلو نیز در جلو استفاده شده که قادر به تولید ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر است. بدین ترتیب، قدرت خروجی ترکیبی آن به ۳۷۶ اسب بخار و گشتاور ۶۰۵ نیوتن‌متر می‌رسد. قدرت خروجی نسخه AWD به لطف استفاده از یک پیشرانه الکتریکی دیگر در عقب حتی بیشتر هم می‌شود و به ۶۰۵ اسب بخار و گشتاور ۹۱۵ نیوتن‌متر می‌رسد که در نوع خود،‌ اعداد و ارقامی بسیار تحسین‌برانگیز برای یک محصول پلاگ‌این هایبریدی محسوب می‌شود.

از یک جعبه‌دنده نوآورانه ۳سرعته مخصوص پیشرانه‌های هایبرید نیز برای انتقال قدرت استفاده شده که تعادل خوبی بین شتاب زیاد و بازدهی بالا ایجاد می‌کند. هر نسخه از چند حالت رانندگی اختصاصی از جمله حالت‌های استاندارد، اکو، اسپرت، شن و برف بهره می‌برد.

اکسید RX Long Range مجهز به باتری‌های پیشرفته لیتیومی است و می‌تواند در حالت تمام‌الکتریکی، مسافتی برابر با ۸۳ کیلومتر را طی کند. نسخه‌های مجهزتر از باتری‌های جدید M3P از برند CATL بهره می‌برند و مسافت قابل‌پیمایش آن‌ها در حالت الکتریکی خالص به ترتیب به ۱۶۰ کیلومتر و ۱۵۰ کیلومتر می‌رسد. به لطف استفاده از این باتری‌ها است که امکان استفاده از تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر نیز فراهم شده و همچنین، زمان موردنیاز برای شارژ سریع DC از ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری نیز به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است. گفتنی است که مسافت قابل‌پیمایش خودرو در حالت ترکیبی نیز ۱۳۰۰ کیلومتر برای مدل Long Rangee، ۱۳۴۳ کیلومتر برای مدل Ultra-Long Range و ۱۰۰۰ کیلومتر برای مدل سنگین‌تر و لوکس‌تر AWD Ultra-Long Range MAX در چرخه WLTC است. مصرف سوخت متوسط این نسخه‌ها نیز به ترتیب ۵.۴ لیتر، ۵.۶ لیتر و ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت تمام نسخه‌ها نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


بررسی ابعاد و فناوری‌های اکسید RX PHEV

طول و فاصله بین محورهای اکسید RX به ترتیب به ۴۷۸۱ میلی‌متر و ۲۸۱۵ میلی‌متر می‌رسد. عرض و ارتفاع آن هم ۱۹۲۰ میلی‌متر و ۱۶۷۱ میلی‌متر اعلام شده است. با این ابعاد، می‌توان انتظار یک فضای داخلی نسبتا جادار و قابل قبول را داشت. فضای بار خودرو هم ۶۶۰ لیتر اعلام شده که با خم کردن ردیف دوم صندلی‌ها، امکان افزایش آن به ۱۷۸۳ لیتر وجود دارد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی قابل توجهی نیز برای هر کدام از این نسخه‌ها در نظر گرفته شده است. سامانه کمک‌رسان به استارت در سربالایی، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، هشدار انحراف از خطوط و کمک به حفظ خطوط از تجهیزاتی هستند که به صورت استاندارد در تمام نسخه‌ها دیده می‌شوند. طبیعتا که نسخه‌های گران‌تر و مجهزتر خودرو به موارد بیشتری از جمله سیستم هدآپ دیسپلی ۵۰ اینچی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده (AR) دسترسی دارند.

اکسید RX PHEV را می‌توان راه حل برند برای افرادی دانست که هم انتظارات بالایی از وسیله نقلیه خود دارند و هم می‌خواهند علاوه بر داشتن یک تجربه رانندگی امن و راحت، اصول محیط‌زیستی را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند.

نظر دهید


در همین زمینه